Rossi egyenletes jó teljesítményt nyújt, s ha vissza tudja verni az egymás után két versenyen is bukó Max Biaggit. Mad Max pedig az elmúlt négy nagydíjon rajtelsőként startolhatott, és miután nem sikerült pontokat gyűjtenie, tudja, ha még utol akarja érni Rossit a maradék öt versenyen (beleértve Valenciát is), akkor meg kell nyernie a 30 körös versenyt. Az utolsó európai verseny előtt a Hondás Rossi 43 pont előnnyel rendelkezik nagy vetélytársával szemben. S mivel nyert Brnóban és Estorilban is, Biaggi nagy bánatára jó esélye van a valenciai győzelemre.
Rossi azonban egyéb ellenfelekkel is szembe találhatja magát ezen a hétvégén. Így az ausztrál Garry McCoy-jal, a tavalyi futam nyertesével. Egyedi "csúsztatós" versenyzési stílusa nagyon fekszik ezen a 4005 méteres, Ricardo Tormóról elnevezett pályán. McCoy azonban csuklósérülése miatt a szezon nagy részét kihagyta, és felépülése után egyből be is gyűjtötte a harmadik helyet Portugáliában.
Tavaly a dobogón McCoy egyik oldalán Biaggi állt a harmadik helyen, a másikon pedig a száguldó Suzukis Kenny Roberts. Az olasz Loris Capirossi (West Honda Pons) - Rossihoz hasonlóan - szintén csúcsformában volt az elmúlt két versenyen, s már nagyon szeretne győzni. A 125 és 250 köbcentis bajnok 1999-ben harmadik lett a versenyen (akkor a 250 köbcentis géposztályban) és azon van, hogy megőrizze és tartósítsa harmadik helyét a királykategóriában.
Ketten már nagyon várják sorsuk jobbra fordulását. Ezek ketten nem mások, mint a brazil Alex Barros és a japán Shinya Nakano. Ők ketten osztoznak a ponttábla negyedik helyén. Nakano tavaly a negyedliteresek között megnyerte a versenyt, de idén azon fáradozik, hogy végre felépüljön Brnóban szerzett kézsérüléséből. Honfitársa, Norick Abe remek formában volt Estorilban, mígnem bukott motorjával az időmérő edzésen. Remélhetőleg a versenyre újra rendben lesz.
De essen végre szó a spanyolokról is, akik hazai földön nagy előnnyel vágnak neki a versenynek. Mind az 1999-es világbajnok Alex Criville, mind Sete Gibernau kiestek a portugál futamon, így most otthon vághatnak vissza és szerezhetnek érdemeket. A Yamahás Carlos Checa pedig - mint mindegyik motorversenyző - arra koncentrál, hogy az utolsó öt versenyen nagyot produkáljon, nehogy elessen a gyári motortól és csapattagságtól a jövő szezonban.
250 kcm
Daijiro Katoh ezúttal is azon lesz, hogy győzzön a negyedliteresek géposztályában. Az elmúlt versenyen, a Portugál Nagydíjon hetedik győzelmét gyűjtötte be, s már 44 ponttal vezet a második helyen álló Tetsuya Harada előtt. Egyre inkább úgy tűnik, hogy Katoh lesz a világbajnok, a két Apriliás, Harada és csapattársa, Marco Melandri pedig egymással vív meg a második helyért. Az olasz tinédzser ugyanis az elmúlt négy versenyen dobogós helyezést szerzett, így Németországban is, s kilenc pont lemaradással követi Haradát a ponttábla harmadik helyén. Negyedikként az úgyszintén Apriliás - de nem gyári motoros - Roberto Rolfo áll kitűnő teljesítménnyel. Őt a motoros sztárcsalád sarja, a spanyol Fonsi Nieto követi az ötödik helyen, s a szintén spanyol 125 köbcentis bajnok Alzamora áll a hatodikon.
Ajánlat:
Korábban: