Az idei évben az online kiskereskedelmi és utazási oldalak forgalma eléri majd a 11,9 milliárd dollárt, ami 11 százalékos növekedést jelent a tavalyi 10,8 milliárdhoz mérve. A vásárlók száma is jelentősen megnövekszik: a tavalyi 36 millió helyett idén már 46 millió emberre számítanak a szektorban. Várhatóan az emberek a karácsonyra fordított pénzük nagyobb részét fogják a neten elkölteni, mint tavaly.*
A terror következtében kialakult globális félelem nehéz helyzetbe hozta a kiskereskedőket, ugyanakkor fellendíti az online kereskedőházak (kiskereskedők) forgalmát, hiszen az emberek félnek az utazástól, ezért vásárlásaikat inkább végzik az internet segítségével, otthonról, mint személyesen. A prognózis szerint idén több nő vásárol majd a neten (53 százalék), azonban a férfiak várhatóan több pénzt fognak költeni, hiszen ők a drágább termékek (elektronikai cikkek, számítógépek) vásárlói.
A legkeresettebb cikkek várhatóan idén is a könyvek, a ruházat, a videók, a játékok és a zene lesznek. A recesszió hatásait számolgatók azonban visszaesést várnak a számítógépek piacán. Mindenesetre jó jelnek tekinthető, hogy az internetes kutatócégek (Nielsen/Netratings) szerint októberben 4 százalékkal nőtt szeptemberhez képest az internetezők száma. Ennek eredménye, hogy november másodikhetében 14 százalékkal többen látogattak az online boltok oldalára, mint egy héttel korábban.
Legnagyobb forgalomnövekedést a játékokat áruló oldalak könyveltek el (66 százalékos növekedés), de jelentősen növelték forgalmukat az otthoni és kerti felszereléseket és elektronikai termékeket forgalmazó oldalak is. A forgalom további növelése és a piaci verseny érdekében a cégek már most kedvezményeket, és ingyen házhozszállítást kínálnak.
* Forrás: Nielsen/Netratings
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Növekvő várakozások az online értékesítésben
(2001. június 6.)
Online vásárlási szokások
(2001. május 23.)