A terror fellendíti az e-kereskedelmet

Vágólapra másolva!
Piackutatók szerint a szeptember 11-i terrortámadás következtében az emberekben kialakult félelem az utazástól, az interneten folytatott kereskedelem fellendüléséhez vezet - tájékoztatott a Napi Gazdaság. Az online-világban a karácsony már most, november második hetében megkezdődött, minek eredményeképp az online boltokat 14 százalékkal többen keresték fel, mint egy héttel ezelőtt.
Vágólapra másolva!

Az idei évben az online kiskereskedelmi és utazási oldalak forgalma eléri majd a 11,9 milliárd dollárt, ami 11 százalékos növekedést jelent a tavalyi 10,8 milliárdhoz mérve. A vásárlók száma is jelentősen megnövekszik: a tavalyi 36 millió helyett idén már 46 millió emberre számítanak a szektorban. Várhatóan az emberek a karácsonyra fordított pénzük nagyobb részét fogják a neten elkölteni, mint tavaly.*

A terror következtében kialakult globális félelem nehéz helyzetbe hozta a kiskereskedőket, ugyanakkor fellendíti az online kereskedőházak (kiskereskedők) forgalmát, hiszen az emberek félnek az utazástól, ezért vásárlásaikat inkább végzik az internet segítségével, otthonról, mint személyesen. A prognózis szerint idén több nő vásárol majd a neten (53 százalék), azonban a férfiak várhatóan több pénzt fognak költeni, hiszen ők a drágább termékek (elektronikai cikkek, számítógépek) vásárlói.

A legkeresettebb cikkek várhatóan idén is a könyvek, a ruházat, a videók, a játékok és a zene lesznek. A recesszió hatásait számolgatók azonban visszaesést várnak a számítógépek piacán. Mindenesetre jó jelnek tekinthető, hogy az internetes kutatócégek (Nielsen/Netratings) szerint októberben 4 százalékkal nőtt szeptemberhez képest az internetezők száma. Ennek eredménye, hogy november másodikhetében 14 százalékkal többen látogattak az online boltok oldalára, mint egy héttel korábban.

Legnagyobb forgalomnövekedést a játékokat áruló oldalak könyveltek el (66 százalékos növekedés), de jelentősen növelték forgalmukat az otthoni és kerti felszereléseket és elektronikai termékeket forgalmazó oldalak is. A forgalom további növelése és a piaci verseny érdekében a cégek már most kedvezményeket, és ingyen házhozszállítást kínálnak.

* Forrás: Nielsen/Netratings

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

[origo] Élelmiszer-áruház

[origo] Műszaki áruház

[origo] Könyváruház

Nielsen/Netratings

Korábban:

Növekvő várakozások az online értékesítésben
(2001. június 6.)

Online vásárlási szokások
(2001. május 23.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!