A közbeszerzési pályázaton nyertes M6 Duna Autópálya Konzorcium a teljes költségek 10 százalékát saját forrásból biztosítja, míg 90 százalékát az MKB-K and H-KfW-Commerzbank hitele fedezi. A magyar állam az autópálya-szakasz várható elkészültétől, 2006 tavaszától 20 éven keresztül mintegy 25 millió eurós (6,2 milliárd forint) éves rendelkezésre állási díjat fizet a konzorciumnak.
A szaktárca és az M6 Duna Autópálya Konzorcium képviselői megkezdték az első hazai köz- és a magánszféra együttműködésére (PPP) alapú autópálya-projekt koncessziós szerződésének tárgyalását - áll a szaktárca közleményében.
Az M6 Duna Autópálya Konzorcium az autópálya érdi tető és Dunaújváros közötti szakaszát - a koncessziós törvény szerint - PPP alapokon (tehát a köz- és a magánszféra együttműködésében) építi meg, finanszírozza és üzemelteti majd, áll a közleményben. Az autópályának a koncesszió teljes időtartama alatt meg kell felelnie az előre lefektetett minőségi követelményeknek, így a teljes futamidő alatt jó minőségű autópálya áll majd az autópálya-használók rendelkezésére, a szaktárca közleménye szerint.
A tárgyalások következő szakaszában véglegesítik a koncessziós szerződést, ezt a kormánynak és az országgyűlésnek jóvá kell hagynia még az őszi ülésszak első felében.
A három tagból álló konzorcium már el is kezdte az építési munkák tervezését és megszervezését. A konzorcium a szakembercsapat összeállítását követően rugalmasan, egyszerre több helyen is elkezdheti a munkákat.