Nincs már meg az egyensúly az Erőben, dünnyöghetné Yoda mester vagy Darth Vader, kezd visszaállni a tavalyi különbség a két nagy kereskedelmi csatorna közt. A múlt héten ismét az RTL Klub volt a legnépszerűbb hazai adó, 28,1 százalékos átlagos nézettséggel. A TV2 25,8 százalékot ért el (kicsivel rosszabb, mint a 2005-ös átlaga), az m1 14,2 százalékon állt meg (hangyányival jobb, mint a tavalyi átlag), a Viasat 3 pedig 3,5 százalékot szerzett a teljes lakosságnál. A kereskedelmileg fontos célcsoportnál, a 18 és 49 éves kor közti tévézőknél az RTL Klub közel 30 százalékot szerzett, a TV2 három százalékkal lemaradva a második. A fiatalabb tévézőknél tíz százalék alatt maradt a közsszolgálati adó egyes csatornája. A reklámozóknak fontos célcsoportnál a főműsoridőben, az esti órákban már bő öt százalék az RTL előnye, azaz a TV2 tavaly karácsony körül szerzett lendülete kissé fékeződni látszik. A Napló például kifejezetten gyengén zárt, erről bővebben itt.
Noha az átlagokat nézve az RTL vezet, a legnézettebb műsort a TV2 adta: a csütörtöki Áll az alku igen szép előnnyel futott be elsőnek, 2,29 millióan látták a vetélkedőt, az AGB Nielsen adatai szerint. A 150. Fábry-show (az első adás 1998. szeptember 14-én jelentkezett Gregor Józseffel, Tábori Nórával és Kőbán Ritával), az Esti Showder 2,06 millió nézőt kötött le huzamosan - ez a műsor közel 50 százalékos közönségaránnyal futott, azaz minden második tévénéző nézte-hallgatta Koós Jánost, Markos Györgyöt vagy Lagzi Lajcsit. A képzeletbeli bronzérem Vágó Istvánnak jutott, a keddi Legyen ön is milliomos! 2,06 millió tévézőt kötött le átlagosan.
A tíz legnézettebb műsorból hét az RTL Klubon, három a TV2-n futott, ugyanakkor régóta nem tud felférni MTV-s műsor a legnézettebb harmincba. A legnépszerűbb (és talán a legjobb időpontban sugárzott) sorozat hazánkban a német Cobra 11 (1,99 millió néző), a legkedveltebb szappanopera természetesen a Barátok közt (1,91 millió követő), múlt héten a legtöbb néző által figyelt hírműsor az RTL Klub kedd esti Híradó-ja volt (1,87 millió), de a TV2 Tények című esti hírműsora sem maradt le sokkal (1,76 millió). A legnézettebb film is az RTL-en futott, a Rendőrakadémia negyedik része vonzott masszív tömegeket.
Ugorjunk inkább a kereskedelmi célcsoportra, hiszen inkább ez érdekli a reklámozókat és a kereskedelmi tévéket: ebben a kategóriában a Cobra 11 nyert, 47,5 százalékos közönségaránnyal, azaz kijelenthető, hogy a magyar átlagtévéző megmámorosodik, ha egy német akciósorozatot kap el, bekapcsolván a készüléket. Az Áll az alku itt második lett, de a 41,2 százalékos közönségarány is igen tisztességes eredmény. A TV esti Jolly Jokere után hosszan sorjáznak az RTL-es műsorok, filmek, mint a Pereld a nőt című vígjáték, az Esti Showder vagy a Lost. Utóbbi különben több nézőt vonzott, mint a szerdai Született feleségek, de nem volt nagy a differencia, előbbi 773 ezer, utóbbi 750 ezer fiatalabb nézőt hozott. A kertvárosi nők kalandjait bemutató sorozat 40,1 százalékos közönségaránnyal futott. Az első adáshoz képest visszaesett a TV2 átverőshow-ja, a Nem a te napod, 32 százalékos közönségaránnyal futott a múlt heti epizód.
Az m1? Ahogy azt megszokhattuk, a kilenc percben realizálódó ötöslottó-sorsolás volt a legnézettebb, 1,41 millió tévéző kapcsolt, ennyien reménykedtek abban, hogy egyszer végre rájuk mosolyog a szerencse. A Kell 1 pasi! és a Kékfény viszont egymillió néző alatt maradtak, miközben péntek este a téli olimpiai közvetítést átlagosan 900 ezren nézték a teljes lakosságból.
A Viasat csütörtök este volt - önmagához képest - a legerősebb, ekkor 333 ezer tévéző fészkelődött izgatottan a New York-i helyszínelők nyomozását figyelve. Negyedmilliós nézettséget hoztak ugyanakkor a Szex és New York buja hölgyszereplői és a Miami helyszínelők.