Még egy kör - Mercedes-Benz C 200 CDI Mystic Edition

Vágólapra másolva!
A Mercedes-Benz egy különleges szériával küldi nyugdíjba a hosszú évek óta teljesítő C osztályát. A rendhagyó, Mystic Edition nevű modellhez természetesen rendhagyó teszt is dukál.
Vágólapra másolva!

Nálunk járt a Mercedes jelenlegi kínálatának legrégebbi modellje, amely egy különleges, limitált kiadással készül a nyugdíjas éveire. A Mystic Edition nevű csomag egy sereg olyan extrát tartalmaz, amely még elegánsabbá teszi a kis Mercit, elérhető luxust kínálva az autók között. Gyönyörű fényezés és felnik ide, parádés bőrbelső oda, bajban voltunk, amikor a kifutó modell tesztjét próbáltuk összehozni, hiszen számtalan írás jelent már meg erről az autóról. Ennek szellemében úgy döntöttünk, hogy nem fárasztunk senkit a szokásos lózungokkal, hanem egy rendhagyó "tesztet" kanyarítunk valós élethelyzetet szimulálva. Elnézést mindenkitől.

Szereplők:

Sármos apuka: Bertalan Gábor
Nagykamasz: Nógrádi Attila

Helyszín:

Kellemes budai hegyvidék, nagy ház, garázskijáró előtt péntek délután.

Nagykamasz: Apa, a Civic romokban, kölcsönadnád hétvégére a verdádat? Leszaladnánk a Balcsira a haverokkal.

Sármos apuka: Fiam, elmondtam százszor, hogy felejtsd el az autóm! Nem szeretném, ha őrültködnétek a haverokkal, én is voltam ennyi idős, tudom, milyen. Ha csajozni akarsz, vidd inkább anya Mercijét. Azzal megtanulod, hogy nem minden a száguldás. Meg tudod, sokszor mondtam már, a stílus az, ami az embert különlegessé teszi.

Mercedes-Benz C 200 CDI Elegance Mystic Edition - alapadatok

motor: S4/16 dízel, 2148 ccm
max. teljesítmény: 90 kW/122 LE (4200/min)
max. nyomaték: 270 Nm (1600-2800/min)
hajtás, erőátvitel: hátsókerék-hajtás, 5 fokozatú automata váltó
végsebesség: 208 km/h
gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
átlagfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
h/sz/m/tt: 4526/1728/1426/2715 mm
saját tömeg: 1535 kg
csomagtartó: 455 l
üzemanyagtartály: 62 l
gumiméret: 225/45 R17
alapár: 8 417 000 Ft
tesztautó ára: 9 624 000 Ft
importőr: DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft.

Nagykamasz: Persze, persze, folyton ezt hajtogatod, viszont anyával nem lesz könnyű menet, valamiért nagyon félti az új C-jét, pedig a színét leszámítva majdnem olyan, mint a régi. Nem értem, miért van ennyire rápörögve.

Sármos apuka: Látod, fiam, erről beszélek. Még mindig kevered a látszatot a lényeggel. Azért mert olyan, mint amit hat éve vettünk, még van közöttük különbség. Az az első, ez meg a legutolsó széria. Tudod, anya szereti a C-t, és ez most igazán jó vétel volt. Gondold csak el, ebből itt összesen 499 darabot gyártottak világszerte 2006 szeptemberében és októberében. Ez a darabszám eltörpül az összesen több mint kétmillió legyártott C-Klasse mellett! Ettől finom. Tudod, mint a bor. Attól, hogy mindegyik zöld üvegben van és parafadugó zárja a palack tetejét, még óriásiak a minőségi különbségek!

Nagykamasz: Ehem, akkor valószínűleg ezért ordította le a hajamat is, amikor a kocsiban akartam befejezni a burgeremet, és ezért van kitiltva szegény Berci is a hátsó ülésről. Anya már szinte betegesen félti azokat a vajszínű üléseket. Na megyek, bedobom magam, csak nem fog elhajtani, ha megígérem, hogy két hétig ingyen nyírom a füvet.

Helyszín változatlan, csak két nappal később, vasárnap délután.

Nagykamasz: Apa, nem láttad anyát? Visszahoztam a verdát, teletankoltam és lemostam, ahogy ígértem.

Sármos apuka: Nincs itt, tornázni ment. Nyugtass meg, hogy kézi mosóban voltál, tudod, anyád mennyire meg van őrülve érte. Speciális a fényezése. Mysticrot, vagy mifene. Láttad volna anyád szemében a csillogást, amikor elmentünk kiválasztani. Mint a gyerek a játékboltban. Egyébként hogy ment? Mennyit tankoltál? Ne feledd kivenni a zenéidet a kocsiból, mert nekünk mindegyik túl meredek. Ja, és állítsd vissza az ülést is, ne kelljen mindig tornáznunk utánad! Apropó, mi van azzal a csinos kislánnyal az utcából? Nem mentek el fagyizni? Én fizetek!

Nagykamasz: Jaj fater, neked nem kicsit kéne frissíteni a biosodat - fagyizással manapság már nem lehet becsajozni. Garantált velneszhétvége alatt szóba sem állnak az emberrel. Anyát viszont kezdem megérteni: a srácok azt hitték, bediliztem, amikor kihajtottam őket a verdából a spanglival, még a végén kiégetik nekem a bőrt. A hifi is nagyon kúl, jobban szól, mint az én szépen összeválogatott szettem a Civicben, pedig abban még egy mélynyomó is odateszi magát. Az üléseket nem állítottam vissza, de tornázni nem kell, mert elektromosan tudod belőni magadnak, mint a tiédben, pedig az S. Ami viszont nem tetszett, hogy úgy ringatóztam benne, mint egy jachtban, mire leértünk Siófokig, majdnem elaludtam. Egy ideig a váltogatással szórakoztattam magam, de automata üzemmódba sokkal jobb, így ott is maradt, csak a gázt kellett nyomni. Erről jut eszembe, szegénynek kitekertem a szemét, de tíz litykónál nem bírtam feljebb vinni a fogyasztást... Nem rossz, ezzel nem menne el a zsebpénzem nagy része benzinre, ráadásul ez dízel.

Sármos apuka: Na, ezt meg ne hallja anyád! Szerencsére tudom, hogy biztonságban vagytok benne. Ezért is veszünk mindig Mercit. Hidd el, ha majd elmentek Olaszországba a haverokkal a nyáron, akkor meg fogod köszönni, hogy milyen kényelmes és stresszmentes! Persze ez ebben a korban még tudom, nem számít, de majd ha nem csak a szünetekben, de minden nap bejársz dolgozni hozzám. Gondolom, az sem zavart, hogy a csomagtartóban elfértek a cuccaitok. Ha majd egyszer ledobod ezeket a hülye ruhákat magadról és megtanulsz az iPod-on kívüli világra is figyelni, akkor elkezded értékelni ezt is. A kocsiban pedig nincs helye cigifüstnek, csak és kizárólag a bőr nemes szagának! Figyelted, milyen szépek a kerekek? Mekkora van a rizsrakétádon?

Nagykamasz: A csomagtartót ne is emlegesd fater! Még útközben újítottam egy szörfdeszkát, amit nem bírtam hátra begyömöszölni, mert a hátsó üléseket képtelenség előredönteni. A felni viszont nagyon baba, ezeket a 17 colos papucsokat akármikor áttenném a Civicre - nem is értem. anya hogy tudott ilyen jól belenyúlni.

Sármos apuka: Na, hallod, szerinted ki segített neki? Bár, nagyon behibázni sem lehetett volna, hisz' mindegyikhez adják. Ez is a speciális széria része. Apropó, mit gondolsz, mennyi egy ilyen kerék? Meg fogsz lepődni! Az összes Mystic Edition extráért alig adtam többet, mint egy hét síelésed a sógoroknál. 270 ezer forintért kétmillió értékű extrát kaptunk anya autójába. Látod, ez az üzlet!

Nagykamasz: Nem hangzik rosszul, de mi lesz a speckó fényezéssel, ha ezt is úgy meghúzza, mint az előzőt?

Sármos apuka: Azt hiszem, anya erre a kocsira annyira fog vigyázni, hogy ilyen többé nem fordulhat elő, ráadásul elöl-hátul ott a radar. Ha mégis, akkor megint szétszedjük majd a vasárnapi ebédnél, és ismét hitet teszünk amellett, hogy csak minket, hímeket illet meg a jogosítvány birtoklása! Látom, nagyon ráérsz! Nem mosnád le a az S-emet? Utána mehetsz vele is egy kört! Csak a zenéidet ne hagyd benne!

Forrás: [origo]Nagykamasz: Elegem van abból, hogy folyton csak a zenéimmel meg az autómosással csesztetsz! Csodálom, hogy még nem kopott le a színe, annyit suvickoltatod. Léptem a mekibe, mert szokás szerint semmi kaja sincs itthon.

Sármos apuka: Javíthatatlan vagy, édes fiam, ráadásul nemsokára már az én autómba sem fogsz beférni, ha csak ilyen szemetekkel tömöd magad! Na, pattanj be, elmegyünk abba a jó kis olasz étterembe, amit múltkor anyáddal fedeztünk fel, de előtte hozd be az utcáról Bercit, mert már megint kilógott.

A család

Guruló páncélszekrényt mutatott be a Mercedes/auto/ujdonsag/20061019gurulo.htmlMisztikus különkiadás a Mercedes C-osztályból/auto/ujdonsag/20061018misztikus.htmlTavasszal érkezik az új Mercedes C osztály/auto/ujdonsag/20061013tavasszal.htmlÚj külsőt kap a Mercedes C osztály/auto/ujdonsag/20060707ujkulsot.htmlGenfben debütál az új Mercedes C osztály/auto/ujdonsag/20060316genfben.html
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!