Lassan belenő a rá már régóta kiosztott szerepbe a Super2000-es kategória, jövőre a vébés N-esekkel (Subaru Imprezákkal és Mitsubishi Lancerekkel), N4-ben, a PWRC-sek közt nyomul az új ralinemzedék. Ilyen kocsija van a Fiatnak (a Grande Puntóból), ilyet fejleszt tán a Ford is (a Fiestából), a Peugeot tutira (a 207-ből), a Volkswagen (a Polóból), hallottunk Dacia Loganról is, és most kiderült, hogy Toyota S2000 is van (Corollából, RunX Rsi néven), sőt, Dél-Afrikában már régóta eredményesen porolnak vele.
És jön Európába, hiszen nevezték a WRC-szezon utolsó meccsére, Walesre (december 1-3.). A pilóta a vébéporondra ezzel visszatérő skót Alister McRae lesz (Colin öccse), a csapat a brit RED. A Brit ralin mondjuk épp nem vetekszik a PWRC, de erős N-es mezőny várható a helyiek révén. És a JWRC-sek is ott lesznek, ergó kiderül, melyik géposztályhoz képest hol tart a Super2000.
Röviden a Super 2000-es technikáról: összkerékhajtás, 2000 ccm, de (ellentétben a turbós WRC-kkel) szívómotor, s úgy 280 LE maximális teljesítmény. És akár 8500-as fordulat... Ja, a Super1600 meg értelemszerűen 1,6 liter, de szigorúan elsőkerék-hajtás. Annak idején, jó rég költségcsökkentő ötletként, alternatívaként dobták be a Super2000-et, de most úgy tűnik, nem a WRC-k helyett, hanem mellettük, hajrá.
Zárásképp a címre utalva: hivatalosan, gyárilag a Toyota már évek óta nem ralizik, az utolsó nagy siker az 1999-es konstruktőri vb-cím volt a Corolla WRC-vel. Előtte meg, a kilencvenes évek első felében a Celica uralkodott. És ez a Super2000-ezés semmi garanciát nem jelent gyári jelenlétre, olyanra, mint amilyennel mostanság az elitben teljesen csak a Ford és a Subaru bír, a PSA (Peugeot és Citroen) félig-meddig, a Skoda és a Mitsubishi annyira sem, a Hyundai és a Suzuki pedig csak később fog.