Az elmúlt három évben jelentősen visszaesett a magyarországi autószalonok száma. A Népszabadság információi szerint 1100-ra, a mögöttük álló tulajdonosoké pedig 720-ról három év alatt 600-650-re csökkent. Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke szerint bonyolítja a helyzetet, hogy tavaly számottevő változások mentek végbe a szakmában, egy csomó kereskedés tulajdonost váltott, ígynehéz pontos számot mondani.
Fontos eltérés a korábbi évekhez képest az is, hogy sokáig stabilan bővült a piac, mostanra azonban változott a helyzet, s a kereskedőknek sokkal többet kell tenniük a vásárlók kegyeiért. A piac ugyanakkor tisztult is, a motiválatlan eladók többsége elhagyta a szakmát.
A haszongépjárművek piacát vélhetően jelentősen átalakítják a küszöbönállő budapesti környezetvédelmi szigorítások. Ezek szerint matuzsálem állapotú therautk - Arók, Barkasok, IFA-k és Zukok - nem hajthatnak be a fővárosba. Ilyen - több mint két évtizedet megélt - szállítóeszközből még mindig több mint húszezer fut, lecserélésük a kereskedések szempontjából is dzámottevő forgalmat jelent. A modellváltás különösen a 8-10 tonnás áruterítő kategóriát lendítheti fel - olvasható a Népszabadságban.