A repülőgép biztosítással is foglalkozó, QBE Atlasz Biztosító szerint összesen mintegy kétezer, lajstromjellel rendelkező magán légi jármű van Magyarországon, ám ezek nagyjából fele soha nem száll fel. Bár a gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást az üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti.
Lassan, de nő ezeknek a légi járműveknek a biztosítási piaca is, ami jelenleg nagyjából évi 400 millió forintot tesz ki - áll a közleményben. A civil forgalomban kizárólagosan jellemző, 6 tonna felszálló súly alatti légi járművek közül a 670 repülőgép és 250 helikopter - ha működik - különösen sokba kerül gazdáiknak, miközben az ország mérete nem indokolja használatukat, nagyobb távolságokra pedig a légi tömegközlekedés gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb is.
A ballonokat, ultra light (UL) és vitorlázó repülőgépeket gyakrabban használják gazdáik, de ezek fenntartási költsége viszonylag alacsony, funkciójuk pedig kevésbé az utazás.