Persze van a másik csoport, aki amellett, hogy elhivatott gasztroblogger, profikat megszégyenítő fotókat készít az igazi, ehető ételekől, persze gyakran valamilyen alkalmazás segítségével, de ez a végeredményből mit sem von le.
Hozzávetőlegesen 600 millióan osztják meg naponta élményeiket, ételfotóikat a közösségi hálókon,
a #food, #foodporn benne van a leggyakrabban használt hashtagek listájában.
Ebből indult ki az egyik skót italgyártó; gasztrofotó pályázatot hirdetett. A pályázónak whisky inspirálta ételeket, gasztronómiai kalandokat megörökítő fotókat kell feltöltenie saját Instagram-oldalára. A megosztott képekből első körben Bánhalmi Norbert fotós és Péter Anna, a Malackaraj gasztrobloggere válogat, majd a húsz legjobbnak ítélt fénykép közül a közönség szavazza meg az első három helyezettet. A nyertesek belépőt kapnak a Gourmet Fesztiválra, az első helyezett pedig egy értékes fényképezőgépet vihet haza. A közönség a „The Famous Grouse Gourmet Pillanatok" Facebook-alkalmazással voksolhat.
Szerintem az igazán jó kép alternatív és különleges nézőpontból készül, ami hatással van a nézőre.
Azt a vágyat váltja ki belőle, hogy bárcsak részesévé válhatna ennek az étel és ital kombinációnak.
Kiemelném a színek harmóniáját és játékát. A kép legyen egyedi. Nem baj, ha innovatív, csak értsük, és érezzük, hogy mit szeretne közölni az alkotó." – osztotta meg tippjeit a zsűri fotós tagja, Bánhalmi Norbert.
A zsűri másik tagja, a Malackaraj blog szerzője elmondta:
A lelkes amatőröknek sem kell aggódni, a humort és ötletességet is abszolút értékelem.
Nagyon örültem a felkérésnek, mert sokat főzök kiváló minőségű alkoholos italokkal, remekül működnek fűszerként is. A versenyzőket is ilyen fogások készítésére bíztatnám, és a kampány során ebben fogok nekik segíteni ötletek, ízpárok bemutatásával."
Szavazni 2017.04.26-án éjfélig lehet. A kampány szabályzata, a további részletek elérhetőek a The Famous Grouse hivatalos Facebook-oldalán.