Az LVMH részvények – a cég a Fendi és a Louis Vuitton márkák tulajdonosa – három százalékot csökkentek, a Burberry részvénye 5,8 százalékot esett, míg a svájci Swatch óragyártó három százalékos csökkenést produkált.
A kínai luxuskiadások a lassú gazdaság ellenére 2018 első felében erősek maradtak. Ugyanakkor még a főbb európai divatházak nem tették közzé éves jelentésüket.
A befektetők aggódnak, hogy az adatok nem lesznek kedvezőek, ugyanis ha a kínai vásárlók nem költöttek az új iPhone -ra, akkor más luxuscikkekre is csökkenhetett a kereslet.
A svájci óragyártók szövetsége szerint a Kínában értékesített órák száma novemberben esett. Továbbá a Svájci Gazdasági intézet aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az országban fellelhető
óragyártók jelentősen csökkentették a megrendelésekre vonatkozó elvárásaikat
a következő három hónapra.
Nem az a kérdés, hogy lesz-e lassulás, hanem inkább milyen mértékű"
– nyilatkozta Flavio Cereda, a Jefferies befektetési bank elemzője.
A kínai vásárlók a globális luxusértékesítés egyharmadáért felelősek a Bain és az Altagamma jelentése alapján, ez pedig akár évente több mint 7 milliárd dollárt is jelenthet.
Az európai luxuscikkek kiskereskedői az elmúlt években a kínai fogyasztókra támaszkodtak leginkább.
A Bain ráadásul korábban úgy vélte, a kínai felhasználók a luxusipari vásárlások felét fogják kitenni 2025-re.
Az aggodalmat az okozza, hogy mintegy évtizedes gyors növekedés után a kínai gazdaság lassulni látszik: 2018-ban a kínai gazdaság a leggyengébb eredményt produkálta 1990 óta.