New Yorkban ledobta a felsőt az Audi leggyorsabb autója, az R8. A sportkocsi második generációja eddig csak kupéként létezett, de most bemutatkozott a vászontetős Spyder is, amely csak egy hajszállal lassabb, mint acéltetős testvére, 100 km/h-ig például csak 0,1 másodpercet ver rá amaz. Az Audi mérnökeinek a karosszéria merevségét úgy sikerült 50 százalékkal növelni, hogy a tömeg 113 kilóval csökkent a régi Spyderhez képest. 20 másodperc alatt lehet nyitni és csukni az elektromos vászontetőt, akár 50 km/h sebességnél is. Csak a győri gyártású 5,2 literes, 540 lóerős V10-es szívómotorral lehet majd megvenni a kocsit, körülbelül 60 millió forintért.
A Camaro csúcsváltozatában a 6,2 literes, kompresszoros V8-as motor 640 lóerővel és szerény 878 Nm-rel kínozza a hátsó gumikat. Ekkora nyomatékkal talán váltóra sem lenne szükség, de a Chevrolet ennek ellenére elérhetővé tett egy vadonatúj automatát, méghozzá 10 (!) fokozattal. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár, ami visszaváltáskor automatikusan ad gázfröccsöt. Széria az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű, az adaptív futómű, a rajtprogram és az üzemmód-választó is. A ZL1 az első Camaro, ami 4 másodpercnél gyorsabban éri el a 100 km/h-t, és a végsebessége meghaladja a 300-at, de a pontos adatokkal még adós a General Motors.
A Hyundai prémiummárkája, a Genesis egy tanulmányautóval mutatta meg, hogy a 3-as BMW és az Audi A4 kategóriájába is be kíván lépni hamarosan. A New York Concept formájának tervezését az a Luc Donckerwolke irányította, aki a Lamborghini Murciélago és Gallardo dizájnjáért is felelt. Tényleg mutatós a karosszéria, a hosszú motorháztető és a hátratolt kabin a hátsókerék-meghajtású prémium szedánok ismertetőjegyei. A belső tér fénypontja a 21 colos, 4K felbontású LG kijelző, amit szabadon lehet konfigurálni. Természetesen hibrid hajtást kapott a kocsi, a kétliteres, 245 lóerős benzines turbómotornak egy 100 lóerős villanymotor segít a hajtásban.
Bár a Kia zászlóshajóját nem fogják Európában árulni, rajta keresztül érdemes megnézni, hogy technikailag hol tart a koreai gyártó. Az új, könnyebb és merevebb, részben alukarosszéria miatt az új Cadenzát állítólag jobb vezetni, mint elődjét, emellett az utastér kényelmén is javítottak állítható párnázású ülésekkel és jobb minőségű anyagokkal. Megjelent a vezeték nélküli telefontöltés, a head-up display és az aktív holttérfigyelő, ami irányított fékezéssel akadályozza meg a sávváltást, ha vannak a másik sávban. A 3,3 literes benzinmotor 290 lóerejét nyolcfokozatú automata váltó továbbítja az első kerekek felé. Teszteléskor a V6-os motort 41 napig nyúzták padlógázzal, teljes terheléssel, ami 160 ezer kilométernyi futásnak felel meg.
A Navigator tanulmány a Lincoln nagy SUV-jának két év múlva érkező új generációját vetíti előre, persze addig még sokat változtatnak rajta. Például a felfelé nyíló ajtókat és az ajtók nyitása után előbújó lépcsőt biztosan nem tartják meg, pedig ez a két részlet a legérdekesebb a luxusterepjárón. Az orrba a Ford GT-ből ismert 3,5 literes, V6-os benzines turbómotor került, amelynek teljesítménye "több mint 400 lóerő." Hatüléses a kabin, minden egyes szék harmincféle módon állítható a legkényelmesebb elhelyezkedés érdekében, az ülésekhez tabletek járnak, és beépített gardrób is van hátul a ruhák számára.
A Mazda hasonló kialakítást választott a keménytetős MX-5 RF számára, mint amit a Porsche is használ a 911 Targánál: a hátsó szélvédő közvetlenül az ülések mögött, függőlegesen helyezkedik el, a tető viszont hátul két, háromszög alakú elemre támaszkodik. Nyitáskor csak a tető tűnik el, a tartóelemek a helyükön maradnak. Az RF teteje teljesen elektromos mozgatású, a nyitás/csukás 12 másodperc alatt megy végbe, akár 10 km/h sebességnél is. Európában az ismert 1,5 és kétliteres Skyactiv motorokkal kerül majd forgalomba az RF változat, a vászontetőshöz képes némileg áthangolt futóművel és kormányzással.
Kupés hobbiterepjárója nagyobb méretben már régóta van a Mercedesnek, ez a BMW X6-os riválisának szánt GLE Coupé. Csakhogy a BMW az X4-essel egy számmal kisebb méretben is megcsinálta a saját autóját, így a Mercedesnek követnie kellett a bajorokat. A 4,74 méteres GLC Coupe 74 milliméterrel hosszabb, de 39 milliméterrel alacsonyabb a sima GLC-nél. A csomagtartó mérete 59 literrel csökkent, és hátsó fejtérben sem lehet azonos helykínálatra számítani, viszont a futómű feszesebb, a kormányzás pedig közvetlenebb hangolású. Európában rögtön nyolcféle motorváltozatban lesz megvásárolható az autó, lesz köztük hibrid is a GLC 350 e képében.
A Nissan minden évben végrehajt egy ráncfelvarrást a 2007-ben bemutatott sportkocsiján. Ezúttal szabad szemmel is ki lehet majd szúrni a legújabb változatot az új hűtőmaszknak, lökhárítóknak és a szélesebb küszöböknek köszönhetően. Belül javítottak a hangszigetelésen, aktív zajkioltó rendszert vezettek be, és nagyobbra cserélték az érintőképernyőt, amitől a gombok száma 27-ről 11-re csökkent. Új a kormány is, és a magnézium váltófülek már együtt mozognak vele, hogy kanyarban könnyebb legyen megtalálni a következő fokozatot. A 3,8 literes V6-os biturbó motor teljesítménye 550-ről 570 lóerőre nőtt, de ha nincs szükség ennyire, két hengerét már le tudja kapcsolni.
A Subaru kompakt modellje kapásból négy- és ötajtós karosszériával is bemutatkozott New Yorkban. Mindkettőnek nőtt a tengelytávja, a hossza és a szélessége is, egyedül a magasság csökkent. Az Impreza már arra az új, globális padlólemezre épül, ami hamarosan minden új Subaru alapját képezi majd. Természetesen a kompakt modellt négyhengeres bokszermotorok mozgatják a szimmetrikus összkerékhajtás segítségével. A belső térnek javult a minősége, és megjelent benne egy hatalmas érintőképernyő a Subaru új infotainment rendszerével. Bár állítólag az alapmodellt is jó lesz vezetni, az ínyencek már a több mint 300 lóerős WRX STi-t várhatják, ami a hírek szerint hibrid hajtást kap majd.
A Toyota Prius konnektoros változatát, a Prime-ot elöl-hátul alaposan áttervezték a dizájnerek a normál hibridhez képest, egyedül profilból maradt többé-kevésbé ugyanolyan. A 8,8 kilowattórás lítium-ion akkumulátor a normál Priusénál tízszer nagyobb, 35 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. Ez azt jelenti, hogy a Prius Prime jogosult lesz Magyarországon a zöld rendszámra és az ezzel járó ingyenes budapesti parkolásra is. A Toyota 1,4 literes gyári átlagfogyasztást adott meg, ami 26 százalékkal jobb a régi Prius plug-in értékénél, persze ennek eléréséhez gyakran kell majd feltölteni az akkumulátort.