Subaru
A Subaru ismét három autóval próbálja elhódítani az első helyezést. Richard Burns, Petter Solberg és Markko Märtin képviseli a japán színeket az ötvenegyedszerre megrendezésre kerülő futamon.
Burns kiábrándító kenyai szereplése után bizonyítani akar: "Mindenképpen dobogós helyezésre törekszem, mert a kenyai csorbát ki kell köszörülnöm. Ez az egyik kedvenc versenyem, mert a nagy sebesség tökéletessé teszi a futamot."
Solberg és Märtin - érthetően - hasonló eredményre törekszik. "Én is szeretem a gyors versenyeket, de a hétvégi futam szerintem abban fog különbözni az eddigiektől, hogy nem szabad majd mereven ragaszkodni a tervekhez. Elindulunk, és meglátjuk, mi történik" - mondja fiatalos hévvel Solberg.
"Erről a raliról van a legtöbb tapasztalatom, ezért érthetően jó eredményt várok magamtól. Már az idény elején elhatároztam, hogy ezen a futamon mindenképp jól kell, hogy teljesítsek. Ráadásul közel van Észtországhoz, ezért remélem, hogy sok hazai szurkoló bíztat majd" - teszi hozzá Märtin.
"A finn győzelemnek a kulcsa az önbizalom" - mondja David Lapworth csapatfőnök. "Nehéz lesz eltalálni a legjobb beállítást, mert puha felfüggesztés kellene, de gyorsan menni csak kemény rugókkal lehet, ezért valamilyen kompromisszumot kell majd kötnünk."
Ford
A Ford mindhárom versenyzője a legjobb hatban várja a hétvégi küzdelmeket. A Colin McRae, Nicky Grist páros a második, a Carlos Sainz, Luis Moya duó a harmadik, a Francois Delecour, Daniel Grataloup kettős pedig a hatodik helyen tanyázik, ennek ellenére a Ford a Mitsubishi mögött a második helyre szorult a gyárak versengésében.
Carlos Sainz egyike azon keveseknek, aki nem skandináv származású, és mégis diadalmaskodott már a finnországi futamon. "A pálya nagyon technikás, és kimondottan fontos a helyismeret. Az utak szélesek, gyorsak, igazi versenypályák. Nagy kihívás" - mondta a 39 éves spanyol, aki 1990-ben aratta győzelmét.
McRae is vágyik az első helyre, s nem csak azért, mert egy esetleges elsőséggel felzárkózhat a vb-pontversenyében élen álló Tommi Mäkinenhez, hanem mert ez a serleg még hiányzik a vitrinjéből. "Mivel rengeteg a beláthatatlan kanyar, tényleg sokat számít a korábbi években szerzett tapasztalat. Igaz, változtattak a pályán, és néhány régi szakasz helyett új, szűkebb úton folyik majd a verseny, így kiegyenlítettebb lesz a küzdelem. Az időjárás szintén kiszámíthatatlan. Nekem a nyirkosabb idő kedvezne, mert a víz megköti a murvát és a sarat, így nem csúsznának annyira az utak" - árult el néhány műhelytitkot McRae.
Peugeot
A Peugeot eltökélten tör idei harmadik futamgyőzelmére. Teheti is, hisz két északi pilóta, Marcus Grönholm és Harri Rovanperä személyében két finn specialistával szállnak harcba, s harmadikként, de nem utolsósorban az a Didier Auriol nyomja a gázt 206 WRC-ben, aki Sainzhoz hasonlóan úgy tudott nyerni 1992-ben, hogy nem az északi országok valamelyikében született.
"Nagyon stresszes, nehéz verseny. Amikor nyertünk, nem voltak ilyen szigorú korlátozások, és a mostaninál jóval többet tölthettünk a pálya feltérképezésével. Most sokkal nehezebb dolgunk lesz" - árulta el Auriol.
"Tavaly a Finn-rali volt az első igazán nagy sikerünk"- mondta Corrado Provera csapatfőnök. "Egy friss kenyai második helyezéssel állunk rajthoz, s ez önbizalmat adhat mindnyájunknak. A hétvégi eredmény fordulópont lehet a világbajnokság szempontjából" - tette hozzá Provera. Való igaz, hogy a bajnokságban negyedik helyen álló csapaton nagyot lendítene egy kettős, esetleg hármas győzelem.
Skoda
A Skoda másodízben vesz részt a finn futamon. Armin Schwarz a megszokott párral, Manfred Hiemerrel az oldalán vág neki a három napnak. Nem úgy Bruno Thiry, aki Stephane Prevot sérülése miatt Georges Biar utasítására hagyatkozik.
"A verseny amúgy sem könnyű, pláne, hogy 11 év után nem Stephane mondja majd az itinert. A beállításokat Armin tesztelte, és teljesen megbízom benne" - mondta Thiry.
Schwarz a Skoda legnagyobb sikerét érte el az elmúlt kenyai versenyen (harmadik hely), így érthetően önbizalommal telve várja a rajtot. "A finn legendásan nehéz verseny, de nem csak a pilótáknak, hanem a nagy sebesség és az ugratók miatt a navigátoroknak is. Nehéz megválasztani, hogy hol mész rájuk, mert ha elvéted, nagyot bukhatsz. Az Octavia WRC először vesz részt a futamon, s én is elég régen, 1993-ban indultam itt."
Hyundai
A Hyundai alaposan beerősített. Az ebben az évben eddig szereplő két páros - Kenneth Eriksson, Staffan Parmander, illetve Allister McRae, David Senior - mellé harmadikként csatlakozik a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen, oldalán Juha Repóval. Habár az élő legenda "csak" vendégpilótaként ül kormány mögé, azért jó profihoz illően alaposan letesztelte az Accent WRC-t.
"Nagyon meglepett, hogy milyen jó az autó! Mondhatom, nagyon megkínoztuk a gépet, mert tudnunk kell, hogy mit bír. Figyelembe véve, hogy igazán fiatal konstrukció, nagyon jó autó, elég pénzzel és idővel tökéletes lehet, és felveheti a versenyt a legnagyobbakkal" - mondta elégedetten Kankkunen. "Nagyon egyben van az autó. Jól vezethető, jó a súlyelosztása, és az ugratók után kiválóan fog talajt"- tette hozzá Repo.
Kovács Iván
Ajánlat:
A világbajnoki pontverseny állása
Korábban: