Burns győzelmével Új-Zélandon (McRae második helyének és Mäkinen kudarcának hála) nyílt a küzdelem a hajrában |
Ekkor a gyárak versengésében hat pontra csökkent a Ford hátránya, köszönhetően a McRae mellett egyenletesen teljesítő Carlos Sainznak, aki ugyan idén még nem állt fel egyszer sem a dobogó tetejére, de tíz futamból csak kétszer nem végzett pontszerző helyen, és két ezüst- és két bronzpozíciót is magáénak tudhat.
A világbajnoki sorozat tizedik, új-zélandi futama után fordult a kocka. A Ford átvette a vezetést, előnye tíz pont a Mitsubishi előtt, míg a többi gyár jócskán leszakadva erőlködik. Az egykor szebb napokat látott, háromszoros világbajnok Subaru-csapat, Richard Burns új-zélandi győzelmének köszönhetően - a Peugeot-t két pontocskával megelőzve - felugrott a harmadik helyre.
Így tehát abszolút nyílt a rali-világbajnokság végkimenetele, és a tavalyi eredmények tekintetében is nehéz jósolni. A 2000-es szezon utolsó négy versenyén a jelenlegi esélyesek közül egyik csapat sem ért el komolyabb eredményt. Persze Mäkinen kétszer, Sainz pedig egyszer felgurult a négy pontot érő harmadik helyre, de most sokkal többre lesz szükség a győzelemhez.
És ne feledkezzünk meg Richard Burnsről sem, aki ugyan jelenleg kilenc ponttal lemaradva áll a harmadik helyen, és két okból is ő a legelszántabb az esélyes pilóták közül. Nem nyert még világbajnokságot (1999-ben és 2000-ben is második lett), tavaly megnyerte a RAC-ralit és második helyen ért célba Ausztráliában. Előfordult már a ralivilágban is, hogy az utolsó versenyen dőlt el a vb-cím sorsa. Legutoljára tavaly.
Kovács Iván
Ajánlat:
Korábban: