A Meta közösségi médiavállalat a következő napokban új, kevésbé személyre szabott hirdetési formátum választási lehetőségét kínálja fel a Facebook és az Instagram európai felhasználóinak. Az opció mindenki számára ingyenes lesz.
A Meta rendszeresen követi a felhasználók tevékenységét böngészéskor, látja, hogy milyen lapokat nyitnak meg és milyen kifejezésekre keresnek rá. A vállalat algoritmusa jelenleg a felhasználó szélesebb körű és múltbéli aktivitását is figyelembe veszi, amikor hirdetéseket ajánl.
A gép a jövőben csak az alapján dob fel hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon, amiket csak az adott böngészési munkafolyamatban regisztrált – ha kéri az adott személy.
A hirdetéseket továbbra is életkor, nem és hely alapján célozzák, sőt, egy részük a jövőben az egész képernyőt lefedi és néhány másodpercig nem lehet átugrani.
A Meta új hirdetési opciója az Európai Unió szabályozó hatóságainak nyomására jött létre.
A társaság fő bevételi forrása a rendkívül pontosan megcélzott hirdetések a felhasználókról gyűjtött adatok alapján. A bigtech vállalat legutóbbi pénzügyi jelentésében a bevételeinek 23 százalékát az EU-t is magában foglaló nagy európai régió adta. A technológiai óriáscég azzal számol, hogy az intézkedés bevételkiesést okoz majd neki.
A Meta azt állítja, hogy az új hirdetési forma már megfelel az uniós szabályozó hatóságok követelményeinek, sőt, az túlmutat az uniós jogszabályokban előírtakon. Az EU várhatóan jövő tavasszal zárja le a vizsgálatát és hozza meg a döntését erről – írta meg a The Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság.
Ahogy az Origo beszámolt róla, ez év márciusában lépett hatályba az Európai Unió digitális piaci törvénye (DMA), amelynek értelmében a világ legnagyobb technológiai vállalatainak jelentős változásokat kell végrehajtania a működésében. Jelentősen meg fog változni az eszközök és az internet használata is.
Az egyik legfontosabb újítás az volt, hogy a Facebook Messenger használatához már nem kell Facebook-fiók.
Immár bárki beléphet úgy a legismertebb csevegőrendszerbe, hogy nem hoz létre fiókot a Facebookon. Sőt, aki korábban ezt megtette, szét is választhatja a közösségi fiókját és a Messenger-felhasználóját.