"Igazából nem tudom mi történt, olyan gyorsan zajlott le. Négy kilométer után megcsúsztam az egyik kanyarban és nem volt sok hely az úton. Ekkor elvesztette az autó a tapadását. Nem mentünk gyorsan, egyszerűen kicsúsztunk. Két-három méterre hagytuk el az utat, de nem tudtunk visszamenni" - mondta a csalódott Burns. Ezután Solbergre és Martinra maradt a csapat becsületének megvédése.
A citroenes Philippe Bugalski vetélytársainál szerencsésebb volt, hiszen bár autója bal elejét megtörte, de három versenytársával ellentétben ő folytatni tudta a versenyt. Azért ő is megitta a levét, hiszen már a verseny elején a 27. helyre esett vissza. Végül harmadik lett.
Míg az első gyorsasági szakaszon a peugeot-ós pilóták jeleskedtek, addig a másodikon a citroenes társaság. Ez alátámasztotta a szakértők elvárásait, mely szerint ezen a versenyen ezek az autók járnak majd az élen. A világbajnokságban vezető Tommi Mäkinen és Colin McRae óvatos rajtot vettek, s a nap során még a középmezőnyben autóztak. Az új Lancer Evolution WRC nem muzsikált olyan jól, mint azt várták, s gondok voltak az áttétellel. A második gyorsasági szakaszon még füst is jött ki az autóból!
Végül is a citroenes Jesus Puras lett az első, franciák uralta, nap győztese. A második a peugeot-ós Gilles Panizzi lett. Ha megnézzük az összetett állását az első nap után, akkor aligha meglepve vehetjük észre, hogy a citroenes és peugeot-ós pilóták egymást váltva foglalják el a ponttábla első hat helyét. Utánuk a Ford volt az első nem francia konstruktőr Sainzzel és Delecourral. A világbajnokság első helyén álló Tommi Mäkinen és Colin McRae csak a 14. és 13. helyeket szerezte meg.
San Remo-rali - az első nap eredménye:
1. J. Puras, Citroen Xsara 1:31:41,4
2. G. Panizzi, Peugeot 206 1:31:42,9
3. P. Bugalski, Citroen Xsara 1:31:57,5
4. D. Auriol, Peugeot 206 1:32:08,0
5. S. Loeb, Citroen Xsara 1:32:12,8
6. M. Grönholm, Peugeot 206 1:32:18,1
7. C. Sainz, Ford Focus 1:32:32,1
8. F. Delecour, Ford Focus 1:32:50,6
9. R. Travaglia, Peugeot 206 1:32:53,1
10. P. Solberg, Subaru WRC 1:32:55,1