A csapatok száma nem változott, idén is hét gyár vág neki a tizennégy világbajnoki futamnak. Az említett két parlagon heverő pilóta Jesus Puras és Didier Auriol. Előbbi három helyre is pályázik. Szóba jöhet eredeti csapata, a Citroën, vagy a Mitsubishi, de a legutóbbi hírek szerint leginkábbn a Subaruhoz szeretné eladni magát egy tizennégy futamos szériára. Auriol egyelőre a Grifone csapat színeiben, egy Toyota Corolla WRC-vel vág neki a Monte-Carlo ralinak, de korántsem biztos, hogy a szezon végéig kitart megmarad. A franciák 1994-es világbajnoka szintén tárgyalásban állt a Mitsubishivel és a Subaruval, de egyelőre nem történt előrelépés.
Citroën
A franciák "második számú" csapata eddig csekély sikert tud felmutatni a rali-világbajnokságban. Tavalyi brillírozásuk viszont sokkolta az ellenfeleket, de mivel nem indítottak minden alkalommal autót, nem volt esélyük beleszólni a "nagyok dolgába". Puras megüresedett helyére nem igazoltak senkit, így a felállás maradt a régi - a francia Philippe Bugalski és Sebastian Loeb, illetve a svéd Thomas Radström alkotja a csapatot.
Hyundai
A koreaiak 1996 óta próbálnak előrébb jutni a ralimezőnyben, de egyelőre csak egy szakaszgyőzelemig jutottak. Ezúttal a Mitsubishinél felejthető teljesítményt produkáló, belga Freddy Loix, és a Skodát tavaly dobogós helyezésig juttató, német Armin Schwarz indul minden vb futamon. A rutint a négyszeres világbajnok, finn Juha Kankkunen képviseli.
Skoda
A cseh gyár alaposan beerősített. Három autót indítanak a világbajnokságban, és a mezőnyben a legtöbb (öt) pilótát foglalkoztatják majd. Toni Gardemeister és az ex-Hyundaios Kenneth Eriksson száguldhat az Octáviával minden futamon. Az 1984-es világbajnok Stig Blomqvist személyében ez a csapat is segítségül hívott egy sokat látott, tapasztalt öreg rókát, aki hét
futamon ül majd a kormánykerék mögé. A hazai tehetség Roman Kresta hat, míg Gabriel Pozzo tízszer viheti táncba az Octáviát.
Ford
A Ford csak egyszer szerzett világbajnok címet, mégpedig 1979-ben a svéd Björn Waldegaardnak köszönhetően. Tavaly a Carlos Sainz, Colin McRae, Francois Delecour trió a második helyezésig vitte a Focus WRC-t. Az idei szezonra maradt a csapat gerincét alkotó két világbajnok, Sainz és McRae, s érkezett a Subarutól az észt Marko Märtin, illetve a francia Francois
Duval. Az előbbi három úriember a vb-sorozat minden futamán rajthoz áll, míg Duval csak ötször próbálhatja ki magát. Új a főmérnök.
Peugeot
A mezőny talán legerősebb csapataként áll fel a négyszeres világbajnok Peugeot, amely 2001-hez hasonlóan ebben az évben is címvédőként versenyez. A tavalyi Marcus Grönholm, Giles Panizzi, Harri Rovanperä, Didier Auriol kvartettből a francia távozott, helyére a pilóták világbajnokságában győzedelmeskedő, angol Richard Burns érkezett. A franciák nem kicsinyeskedtek, s a teljes sorozatban minden pilótájukat elindítják.
Subaru
Nehéz helyzetben van viszont a rali-világbajnokságban 1983 óta résztvevő, háromszoros világbajnok Subaru. Az újdonsült világbajnok Richard Burns távozását ugyan még ellensúlyozták a mezőny jelenlegi legeredményesebb pilótájának, a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinennek leigazolásával. De - annak ellenére, hogy Petter Solberg végre bedolgozta magát állandó indulónak - nem rendelkeznek komoly második-, sem harmadikszámú pilótával. Persze az igazsághoz, hozzátartozik, hogy itt kopogtat a legtöbb elárvult versenyző Toshihiro Arai, Didier Auriol, Jesus Puras és Simon Jean-Joseph személyében.
Mitsubishi
A nagyok közül a Mitsubishi nézhet a legsiralmasabb jövő elé. Hat év után elvesztették Mäkinent, és "csupán" a '93-as világbajnoki ezüstérmes Francois Delecourt tudták elhalászni a piacról. A francia mellett Alister McRae próbálja öregbíteni a gyémántosok hírnevét, akinek nagy előrelépésnek számít, hogy mind a tizennégy futamra helyet kapott a Lancer WRC-ben. Harmadik számú pilótáról még nem esett szó a japán csapatnál.
Ajánlat:
Korábban:
Kovács Iván