A fantasztikus teljesítmény nem lephette meg a vetélytársakat, hisz az egykori kiváló tornász már tavaly is alaposan ráijesztett a kollégákra a San Remo-ralin elért második helyezésével. A "meglepetés" ellen szól az is, hogy Sebastian Loeb tavaly a Super 1600-as kategóriában egy Citroën Saxóval világbajnoki címet szerzett.
"Nagyon, nagyon örülök ennek a diadalnak. Kitűnően felkészültünk a futamra, az autó szenzációsan működött, a gumiválasztásaink rendre jól sikerültek, egyszerűen minden összejött. Nem mentem teljes gázzal, csak normális tempóban autóztam" - összegzett a világbajnokságban vezető fiatalember.
Loeb végig higgadtan versenyezve gyűrte le a kilométereket és ellenfeleit is. "Tudtam, hogy jól sikerültek az előkészületek, de egyáltalán nem voltam elbizakodott. A monte-carlói nehéz futam, ahol minden megtörténhet. Amíg nem gurulsz át a célvonalon, semmi sem dőlt el. Sejtettem, hogy valami nagyot fogok véghezvinni, de hogy nyerek, álmomban sem gondoltam."
Az egyetlen fekete folt a makulátlan teljesítményen az a fránya, rossz szervizponton elvégzett kerékcsere, amely miatt kétperces büntetést kapott a pilóta. A szankció, a csapat fellebbezése, a világbajnoki pontok sorsáról csak az elkövetkező két hétben döntenek, de Loeb nem aggódik az ügy miatt.
"Nem vagyok csalódott emiatt a bosszantó, a szerelők figyelmetlenségéből adódó hiba miatt. Számomra én vagyok a győztes, mindent megtettem ezért, és a legjobb formámat nyújtottam. Legyen a bíróság döntése bármi, semmit nem fog változtatni az önbecsülésemen. Ha számunkra kedvezőtlen ítélet születik, kár lesz érte."
Ajánlat:
A ralivébé 2002-es versenynaptáraKorábban:
Loeb nyerte a Monte-Carlo ralit?Kovács Iván