Eddig sem volt Xsara Citroën |
Fotó: Amber PR |
A minap pedig már tesztelte is a Xsara WRC-t, Dél-Franciaországban, ám nem állandó partnerével, Luis Moyával, hanem azzal a Marc Martival, aki az idei Katalán ralin már ült mellette, és aki a szintén honfitárs Jesus Purasnak is navigált korábban a Citroënnél. És akivel Sainz dolgozni fog a jövőben.
Mert "jobbkeze", a nála is két évvel idősebb Moya tizenöt év után felmondott, azaz inkább le - nem tudott megyegyezni új kenyéradóival. Moya elmondta, hogy csökkent volna a fizetése, jelentősen, ugyanannyit kínáltak neki, mint a svéd Radströmnek diktáló francia Giraudet számára, aki viszont csak hét futamon állna rajthoz.
Ennyiért meg nem akar állandóan az életével játszani, hisz nem ritka, hogy ralisék a kórházban kötnek ki egy-egy balul sikeredett kanyarvétel és nagy esés után. "Ha még csak 30 éves lennék, akkor elfogadnám a felkínált szerződést. De már 42 vagyok, két gyermekem van. Ilyen kevés pénzért nem érdemes vállalnom a kockázatokat" - mondta Moya, aki jó időre bizonyosan felhagy a ralival.
Ha Sainz mester is a franciákat erősíti, már a harmadik csapatban szerepel együtt McRae-vel (a Subaru és a Ford után). Fő támogatója, a spanyol Telefónica a hírek szerint rábólintott a váltásra, és továbbra is segíti az 1990-ben és 1992-ben világlegjobb raliversenyzőt.
A spanyol menő érkeztével pedig az eddig sem gyenge Citroën nagyot erősödne, a McRae, Loeb, Sainz trió akár a végső sikerre is méltán pályázhat, elsősorban ugye a mostanság egyeduralkodó Peugeot-val szemben. Első teljes szezonjuk lesz a 2003-as, de céljuk egyértelmű, trónfosztásra készülnek.