Amíg mentek, remekeltek Szabóék |
Szabó Gergőék is remekül folytatták, a 8. szakaszon a 18. helyre hozták be a Corollát, s ezzel összetettben is felkapaszkodtak a 18. pozícióba. Hogy aztán innen adják fel, nem bírta a Toyota, sajnos. De ez is, így is szép volt, le a kalappal.
8. szakasz (Saint Antonin-Tourette Du Chateau, 25,15 km):
1. Loeb 18:08.0 p (83,2 km/ó)
2. McRae + 5.6 mp
3. Grönholm + 7.8 mp
4. Märtin + 7.9 mp
5. Sainz + 9.3 mp
6. Robert + 14.0 mp
7. Burns + 15.3 mp
8. Duval + 21.8 mp
9. Hirvonen + 32.3 mp
10. Auriol + 33.6 mp
11. Schwarz + 36.3 mp
12. Kresta + 46.9 mp
13. Loix + 50.7 mp
...18. Szabó + 1:56.9 p
...24. Panizzi + 2:27.2 p
Loeb közelít Grönholmhoz, száraz az út... Sainz átvette Bunstől az összetett negyedik pozíciót (azaz a Peugeot legjobbját három Citroën üldözi), Duval kielőzte Schwarzot és Krestát is.
Panizzi feladta. "Beteg vagyok, nem bírok vezetni" - mondta. "Alacsony a vérnyomása, jobb nem kockáztatni" - magyarázta Provera csapatfőnök. Auriol, Loix és Schwarz is műszaki hibákra panaszkodott (a hyundaiosok arról számoltak be, hogy fogalmuk sincs, mit csinál néha az Accent, nem nagyon tesztelhették).
Grönholm szerint rossul állították be az autót, a felfüggesztést, túl puhára.
9. szakasz (Les 4 Chemins-Sigale, 32,11 km):
1. Loeb 24:59.3 p (77,1 km/h)
2. Sainz + 9.7 mp
3. Märtin + 13.6 mp
4. McRae + 14.3 mp
5. Kresta + 22.7 mp
6. Robert + 36.0 mp
7. Auriol + 43.2 mp
8. Schwarz + 1:10.7 p
9. Duval + 1:17.3 p
10. Burns + 1:45.2 p
... 36. Grönholm + 30:33.7 p
Hirvonen, a Ford újonc finnje leesett az útról, bajuk nem esett, de búcsú. Grönholm és Loix is hibázott, sziklának mentek, törtek-zúztak, a Peugeot még megyeget, a Hyundai már nem. A világbajnoki címvédőnek már pénteken is meggyűlt a baja az úttal és kocsijával, csak nehezen tudott pályán maradni. Úgy látszik, nagyon bizonyítani, nyerni akart aszfalton, besokallt, lemaradt.
Burns is sokat vesztett, még lejjebb csúszott, azaz Grönholm hanyatlásának hála maradt ötödik, Märtin kielőzte. Csak hatban akar végezni, jelentette ki, biztonságit autózik, szerinte. Aztán fanyalgott a gumik, a felfüggesztés miatt, Märtin meg a Focusszal vívott nagyot - az se nincsen rendben.
A gyáriakból maradt a három Citroën (az élen), két-két Ford és Peugeot, egy-egy Skoda és Hyundai, nem sok. Robert és Kresta még nyomul, Bozian-Peugeot volánja mögött.
10. szakasz (Saint Antonin-Tourette Du Chateau, 25,15 km):
1. Sainz 17:52.3 p (84,4 km/ó)
2. McRae + 1.1 mp
3. Märtin + 1.9 mp
4. Grönholm + 8.2 mp
5. Loeb + 9.1 mp
6. Duval + 9.6 mp
7. Robert + 10.1 mp
8. Auriol + 12.9 mp
9. Burns + 14.2 mp
10. Schwarz + 17.7 mp
11. Kresta + 27.2 mp
Loeb és a Xsara |
Fotó: EPA |
A 9. és 10. szakaszon huszonegy páros (főleg ugye a junior mezőny) nem ment végig, vissza kellett fordulniuk Monacóba. Kigyulladt autó akadályozta, pontosabban lehetetlenítette el a forgalmat az egyik autópálya alagútjában, a versenyzők idejét "megállapították".
Szabó Gergő és Köhler Zoltán bőven belül a húszban lenne, ha. De motorhiba ugye, hajtásproblémák, irány haza időnek előtte. Ezzel együtt megmutatta.
Az élmezőny állása két nap után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 3:08:54.0 ó (88,5 km/ó)
2. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 1:07.9 p
3. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:45 p
4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 2:24.4 p
5. Burns, Reid (angol, Peugeot 206) + 3:38.9 p
6. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 5:11.5 p
7. Kresta, Hulka (cseh, Peugeot 206) + 6:16.2 p
8. Duval, Fortin (belga, Ford Focus) + 6:36.0 p
9. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 6:38.8 p
10. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Octavia) + 6:41.7 p
...15. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) + 32:20.0 p
Vasárnap elvileg négy szakasz vár a megtiezedelt mezőnyre alig több mint 100 km gyorsaságival.