A magyar Benik, Rácz, Ford Focus triót az M-Sport segíti első vb-futamán, a február végi Török ralin. A francia Delecour távozik a Mitsubishitől. A belga Duval új navigátorral megy a Fordnál, Fortint a honfitárs Prévot váltja. Visszatérhet a Szafari-rali, az ausztráliai verseny körül megy a huzavona.
A vb-sorozat harmadik futamán Benikék tehát komoly segítséget kapnak attól az M-Sporttól, amely a gyári Ford-csapat "leányvállalata", s amely versenyről versenyre lehetőséget biztosít a tehetségeknek ahhoz, hogy a legjobbak között fejlődhessenek. A beállításokat az M-Sport mérnökei végzik, bármilyen technikai probléma esetén rendelkezésre áll a szakterület gyári specialistája, kitűnő alkatrészháttér, minden.
Az M-Sport olyan apróságnak tűnő részletekre is ügyel, mint a versenyzők étkezése, ezért Balázs és Bence számára külön készül a napi menü a speciális igénybevételre méretezve. Benikék ezzel együtt persze első világbajnoki versenyükön a biztos célba érkezésre helyezik a hangsúlyt.
WRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278Versenynaptár/sport/automotor/20021113aralivebe.htmlA ralivébé 2003-as mezőnye/sport/automotor/20030102aralivebe.htmlHáború esetén is megrendezik a Török ralit/sport/automotor/20030211haboru.html
Hogy a gyári sztárjai korábbi autóival amúgy rendesen kereskedő (egyben felkészítő) Fordnál mennyire komolyan is veszik a dolgot, példa erre az, hogy maga Malcolm Wilson nagyfőnök nyilatkozott: "Benik Balázs egy nagyon sikeres idényt zárt tavaly a magyar bajnokságban, és nagyon örülünk, hogy az M-Sport programot választotta arra, hogy tovább építse a karrierjét. Várjuk, hogy szorosabban együtt dolgozzunk Benikkel és a JM Engineeringgel, a cseh céggel, amely a Fordját futtatja."
Benik Balázs: "Egy világbajnoki futamra szellemileg és fizikailag kell elsősorban felkészülni, mert egészen más kihívás, mint az eddigi versenyeink. Kettő helyett három teljes versenynap, a táv háromszorosa a hazai futamoknak, nem beszélve arról, hogy ilyen mezőnyben még nem volt alkalmunk versenyezni. Nagyon fontos változás, hogy ebben az évben egy 2002-es fejlesztésű Focus WRC-vel tudunk rajthoz állni, és mivel ebben az évben a török futam lesz az első, amikor autóba tudunk ülni, az is plusz kihívás lesz számunkra, hogy ezt az autót megismerjük. Bízom abban, hogy mindez problémamentes lesz, profi háttér áll mögöttünk. A gyári támogatottság miatt elvárásoknak is meg kell felenünk, célba veszünk egy jó helyezést."
A nyitó Monte-carlói ralin Szabó Gergőéknek szurkolhattunk, akik egy Toyota Corollával remekeltek, míg a verseny második napján fel nem adták technikai hiba miatt. Benikék révén most megint magyarok a legjobbak között, ami persze a március végén Salgótarjánban kezdődő honi bajnokságnak is jót tesz majd.