Talmácsinak azért nem sikerült jobb helyezést elérnie, mert a motor tárcsaféke elgörbült, így az egész futam alatt "visszafogta" motorját a fék. Talmának nem volt szerencséje, mivel már a bemelegítő körben elesett, később pedig - a negyedik kör után - azon gondolkodott, hogy inkább kiáll, mivel érezte, hogy nem úgy megy a motor, ahogyan kellene, előfordult, hogy nem sikerült hatodik sebességbe kapcsolnia. Bár a startja jól sikerült, a gép hibája miatt nem tudott feljebb kerülni.
Lénárt Péter eddigi legjobb eredményét érte el. Jó rajtolás után néhány versenyző megelőzte, majd beintették a kék zászlót Lénártnak, így Tóth megelőzte őt. Végül mégis visszaelőzte Tóth Imrét, és így 22.-ként jobb időt futott, mint a rutinos magyar pilóta.
Talmácsi csapattársa, a pontversenyt eddigi vezető Steve Jenkner csak nyolcadik lett, így összetettben a harmadik helyre szorult Pedrosa, és az ezúttal második Lucio Cecchinello mögé.
Francia Nagydíj, a vb 4. futama:
125 kcm (24 kör; 100,320 km):
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 41:58.500 p (átlag: 143,399 km/ó)
2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 42:00.837
3. Dovizioso (olasz, Honda) 42:00.927
4. Stoner (ausztrál, Aprilia) 42:09.778
5. Nieto (spanyol, Aprilia) 42:10.314
6. Ui (japán, Aprilia) 42:11.092
...8. Jenkner (német, Aprilia) 42:23.706
...16. Talmácsi Gábor (Aprilia, Exalt Cycle Red Devil) 43:06.303
...22. Lénárt Péter (Honda, Metasystem Racing Service) 1 kör hátrány
...23. Tóth Imre (Honda, Team Hungary) 1 kör
A pontverseny állása 4 futam után:
1. Pedrosa 71 pont
2. Cecchinello 66
3. Jenkner 60
4. Dovizioso 54
5. Perugini (olasz, Aprilia) 45
6. Ui 41
...19. Talmácsi 2.
Következik a vb 5. futama, az Olasz Nagydíj (Mugello, június 8.)
[origo]