Talmácsi a délelőtti szabadedzésen kipróbált egy újfajta féket - két fékbetét helyett négy lassította a gépet elölről - de nem jött be a módosítás, a motor nagyon rázkódott, így visszatértek a korábbi megoldáshoz.
Talma az időmérőn végig az 5-7. helyek egyikén motorozott, majd kijött a boxba, mert állíttatni szeretett volna a hátsó rugón. A szerelők azonban kicserélték az érbox egyik szűrőbetétjét is, hogy nagyobb legyen a nyomás, amiről nem tájékoztatták időben a pilótát. Ennek következtében a motor fulladozott a pályán, aminek Talmácsi nem tudta az okát. Mire kiderült, hogy mi okozza a problémát, nem maradt idő arra, hogy kijavítsák.
Lénárt Péter először ismerkedett a mugellói pályával, ami meg is látszott a teljesítményén. Az első időmérő után a szerelők a motor teljesítményének növelésével foglalkoznak, és próbálnak több erőt kicsalogatni a versenygépből.
Olasz Nagydíj, állás az 1. időmérő edzés után:
125 kcm (38 induló):
1. Ui (japán, Aprilia) 1:59.406 p
2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:59.492
3. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:59.544
4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:59.609
5. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:59.647
6. Jenkner (német, Aprilia) 1:59.767
...15. Talmácsi Gábor (Aprilia, Exalt Cycle Red Devil) 2:00.828
...30. Tóth Imre (Honda, Team Hungary) 2:02.577
...38. Lénárt Péter (Honda, Metasystem Racing Service) 2:06.065
250 kcm (27 induló):
1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:54.290 p
2. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:54.676
3. de Puniet (francia, Aprilia) 1:54.688
4. Battaini (olasz, Aprilia) 1:55.552
5. Elías (spanyol, Aprilia) 1:55.639
6. Rolfo (olasz, Honda) 1:56.444
MotoGP (23 induló):
1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:51.954 p
2. Rossi (olasz, Honda) 1:51.968
3. Biaggi (olasz, Honda) 1:52.021
4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:52.270
5. Checa (spanyol, Yamaha) 1:52.290
6. Barros (brazil, Yamaha) 1:52.439
A vasárnapi futam rajtsorrendje a szombati, második időmérő edzésen dől el.