A 2004-es Montén debütál a 307 WRC

Vágólapra másolva!
Corrado Provera, a Peugeot ralicsapatának főnöke "elárulta", hogy a 307 WRC-t a következő szezon nyitó futamán, Monacóban szeretnék először bevetni. Az előddel, a 206-ossal zsinórban három konstruktőri és - a finn Grönholm révén - két egyéni világbajnoki címet nyertek a franciák - idén is vezetnek mindkét pontversenyben.
Vágólapra másolva!

Régóta hallani arról, hogy jön a Peugeot új ralifegyvere, s hogy annak alapja a 307-es CC (Coupe Cabriolet) lesz. Az oroszlánosok két élharcosa, a kétszeres világbajnok (2000, 2002) finn Marcus Grönholm és a "csak" egyszer (2001-ben Subaruval) legjobb angol Richard Burns már tesztelte is, ha nem is mondott róla semmit.

De nagyon készülnek a franciák, nem feltétlen akarják átadni a trónt. Mert bár a jelenlegi vb-sorozatban is élen állnak, előnyük korántsem olyan egyértelmű, mint a korábbi években. Hiszen itt a PSA-konszertestvér, első teljes gyári évadjában máris győzelemre - komoly eséllyel - törő Citroën a Xsarával, meg a Ford az új Focusszal.

És jövőre visszatér a Mitsubishi, biztosan nem olyan szándékkal, hogy a Hyundai vagy a (nem mellékesen új géppel, a Fabiával) iparkodó Skoda riválisa legyen. No meg a Subaru is több mint versenyképes, illetve új gyárak beszállásáról is pletykálnak, sokfelé.

Szóval a Citroën már idén, a Ford deklaráltan 2004-ben, de legkésőbb két év múlva világbajnoki címet akar, nemcsak szeretne. Így hát aztán hiába a közelmúlt egyeduralma (zsinórban három konstruktőri vb-cím 2000-től, valamint Grönholm egyéni elsőségei), lépni kell, mese nincs.

Mindenesetre eddig csak azt tudtuk, hogy a terv (leváltani a 206-ost), sőt maga az új autó is létezik, Grönholmékon kívül főleg a francia Robert segít a fejlesztésnél. Most Provera főnök úr kijelentette: arra készülnek, hogy a jövő évi szezont már a 307-essel kezdik. Aki dönt, az persze nem ő, a Peugeot Sport igazgatója lesz, hanem Frederic Saint-Geours "nagyfőnök".

Részleteket, adatokat, semmi konkrétumot nem ismerni, de annyi kiszivárgott, hogy minden részletében (motor, felfüggesztés, váltó, stb.) új lesz a gép, semmit se nem örököl a 206-ostól.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!