A négyszeres világbajnok finn Tommi Mäkinen rögtön a második - a pénteki első - gyorsról alapos amortizálással hozta le az Imprezát. A hazája raliját 1994. és 1998. között sorozatban ötször megnyerő csillag sokat azért nem vesztett, nála sokkal rosszabbul járt viszont Harri Rovanperä. A Peugeot harmadik pilótája is besokallt, odalett a 206-os első felfüggesztése, csak csigatempóban tudta folytatni (majd 23 perc hátrány, tán abba is lehet hagyni, most sem lesz ebből futamgyőzelem szegénynek).
A verseny egyik nem északi győztese, a francia Didier Auriol (a másik a spanyol Sainz) a csütörtök esti prológon még ott volt, megmutatta a Fabiát, azonban hamar vissza is lépett. Fáj neki nagyon a bal válla, kiújult egy régebbi sérülése, képtelen tekergetni a volánt. Kár, gyógyulást. Majd Ausztráliában vagy Korzikán, hazai pályán.
Apropó, prológ: Märtin és az új Focus volt a leggyorsabb, természetesen csak tizednyi különbségekkel maga mögé utasítva a mezőnyt. Aztán az emberes pénteki nap nyitányán Märtin és Grönholm azonos időt repesztettek, majd a következő, szintén több mint 20 km-en Märtin már adott egy csomót, 3.7 mp-et a legutóbbi három Finn rali legjobbjának...
Szóval nagy a csata, miért is lenne kicsi. Az élharcosok mögött Solberg, McRae, Burns és Sainz iparkodik a nagyágyúk közül, meg aztán szokás szerint ott "lábatlankodik" egy-két nagyon finn, privát.
Pénteken további hét gyorsaságit teljesít az elit. Hogy milyen brutális iramban? Tessék nézni Märtin átlagsebességét (klikk a következő oldalra - tavaly Grönholm 121,8-cal győzött)!
Ja, és ott van a mezőnyben az 51 éves Ari Vatanen is, egy Bozian felügyelte 206-os Peugeot-ban, egyelőre a 19. helyen, nem rossz. Vatanen 1981-ben volt világbajnok egy privát (!) Ford Escorttal. Tavaly az 1985-ös legjobb Timo Salonen 14., 2001-ben Markku Alen 16. lett Peugeot 206-ossal, illetve Ford Focusszal. Úgy látszik, divat a finn nagyok közt el-eljönni és versenyezni egy jót.