Péntek késő délután ott tartottunk, hogy Loeb oktatja a mezőnyt, előnye jó nagy, a lépést vele és a Xsarával egyedül talán Märtin és a Focus tudja tartani. Ha pedig a Citroën franciája idén harmadszor is verhetetlen marad aszfalton, átveheti a vezetést a gyengélkedő Burnstől (a Subaruval 2001-es legjobb angol a következő szezonban kétszer 14 versenyt követően elhagyja a Peugeot-t), és jó eséllyel pályázna első világbajnoki címére. Mert már csak három viadal van vissza, abból kettő betonon...
Az első nap folyamán kiesett ugye Gardemeister, a finn csúnyát borult, de csak a Fabia tört rommá, neki és navigátorának nem esett baja. "Mindössze" továbbra is képtelen befejezni egy ralit San Remóban. Aki hamar búcsúzott még, az a szintén finn Hirvonen, a fordos fiatal alól elfogyott a technika. És még egyszer: a Hyundai nem indult, kérdés, a hátralévő futamokon láthatunk-e Accenteket. Mert, hogy aztán két évig nem, legalábbis gyáriakat, az biztos.
Arról azonban még nem számoltunk be, hogy a legutóbbi verseny, az Ausztráliai rali győztese is kiesett (a nyolcadik helyről). A norvég Solberg Imprezájának kiürült a tankja két km-rel a parc fermétől. Blama. Olyan, mint ami Loebbel történt anno Törökoszágban. Solberg szomorkodhat, hogy lesz így ebből világbajnokság, passz. Csapata is sokat veszít előnyéből a Forddal szemben a konstruktőri bronzért vívott csatában. Hisz' a magára maradt Mäkinennek sem megy, a Mitsubishivel négyszeres legjobb (1996-99) finn sztárt nincs, mi visszatartsa, abbahagyja a szezon végén.
Szóval ez volt a sorrend az élen péntek után, szombat előtt: Loeb, Märtin, Grönholm, Sainz, Duval, Panizzi, McRae, Mäkinen, Bugalski, Burns, Robert, Kresta, Auriol.