Mind a 8-as (Crychan 1, 13,05 km), mind a 9-es szakaszt (Halfway 1, 18,53 km) Solberg nyerte nyakában Loebbel, a norvég előnye a péntek esti 8 mp-ről 14,7-re duzzadt. Illetve hát folytatódott kettejük fantasztikus különmeccse, s a "hagyomány", hogy rajtuk kívül más nem érhet el szakaszgyőzelmet (sem). Az állás most 6-3 Solbergnek.
A 10-esen (Crychan 2, 13,05 km) ismét Solberg volt a leggyorsabb, Loeböt a szintén xsarás McRae is verte. A 11-esről (Halfway 2, 18,53 km) csodák csodájára Solberg ért le leghamarabb, a 12-esről (Margam Forest, 17,37 km) dettó. A 13-ason is Mr. Hollywood (Margam Park 1, 12,64 km) nyert - a subarus fölényének "hála" Loeb így már több mint fél percre van, sok.
Aztán jött a 14-es, a gigász Resolfen 2 (43,09 km), embert és gépet próbáló nagyerdei gyors, és hát csak Solberg győzött. Majd' egy 10-est vert megint Loebre, zsinórban nyolcadik szakaszgyőzelme, szédületes.
A 15-ösön, a harmadik, utolsó cardiffi szuperspeciálon már csak azért is Solberg volt a leggyorsabb, persze Loeb előtt, tuti direkt. 15-ből 12. Szombaton 8-ból 8. Ki tudja, mikor volt ilyen, tán soha.
Ezzel együtt semmi sincs lefutva, sok van még. Loeb vélhetően jól tudja, látja, érzi, beletörődött, hogy képtelen megverni Solberget, talán a becsületen, profizmusán túl csak azért űzi, hátha hibázik az ellen. S akkor ő a világbajnok, Még abban az esetben is, ha esetleg maga is kiesik. De Frequelin csapatfőnök intette a legjobb citroënest, miszerint érjen csak be a célba, fontosabb a konstruktőri arany.
Jelen állás szerint egyéniben Solberg, csapatban a Citroën érezheti magát világbajnoknak. A címvédő Peugeot (Grönholm elhullásával) maradék két embere, Rovanperä és Loix ugyan pontszerző pozícióban nyomul, de Loeb és McRae is előttük van, meg hát egyébként is 5 pont előny a Citroënnél.
Apropó, Grönholm: arról még nem számoltunk be, hogy ért véget még péntek délelőtt a tavalyi (és 2000-es) bajnok versenye. A nyurga finn eltrafált egy felhordott, kisebbfajta sziklát, kitört a 206-os bal elsője, s bár kiért a 3-as gyorsról, az etapon megállították és feltartóztatták az éber csendőrök, hogy aszongya ilyen sérült gépjárművel nem lehet közlekedni és kész. "Magic Marcus" hiába bizonygatta, hogy de hiszen ő bír, nem folytathatta.
A pénteki csillaghullást (Sainz, Grönholm, Märtin) követően szombaton is csappant az elit - az ezúttal privát Peugeot WRC-t hajtó francia Panizziék is feladták a versenyt (bekrepált a 206-os), ahogy a jövőre mitsubishiző Soláék is (kigyulladt az addig remeklő Xsara).
Óriási presztízscsata megy még a harmadik helyért is a két nagy búcsúzó között, a négyszeres világbajnok (1996-99) finn Tommi Mäkinen (Subaru) áll valamivel jobban az 1995-ös legjobb skót Colin McRae-nél (Citroën). Élvezik, imádják, közben monnyuk McCrashnek a csapatérdekekre is figyelnie kell...
Ja, és állítólag McRae bátyánk nagyon rövidesen aláír egy szerződést a Nissannal, azaz megy dakarozni - rettentően izgatja a sivatagi móka. Navigátora talán Tina Thorner lesz, és decemberben edzés gyanánt Dél-Afrikában csapat. Közben a 24 órás Le Mans-t is emlegetik vele kapcsolatban - nem fog unatkozni, az biztos.
Vasárnap három szakasszal (kb. 74 km gyorssal) ér véget a verseny és a vb.