De kezdjük egy kis fanyalgással, hiszen olyan nagyágyúk hiányoznak majd nemcsak a Montéról, de az egész évben, mint Mäkinen, McRae, Burns, Auriol. Mind a négy világbajnok. A finn négyszeres (1996-99), a skót (1995), az angol (2001) és a francia (1994) egyszeres. Tommyboy visszavonult, McCrash kiszorult (monnyuk a Dakaron nem vallott szégyent), Burnsie nagybeteg, Didier alól eltűnt az autó.
Utóbbinál - és még a kesergésnél - maradva ugye arról van szó, hogy a Skoda félig-meddig kiszállt, nem bírta anyagilag, s csak pár futamon veti be az Octaviát vajmi kevés sikerrel váltó Fabiát (először tán júniusban, az Akropoliszon). Akkor is a finn Gardemeister vezetheti majd (meg a német Schwarz), vélhetően. Szóval gyári Skodát csak ritkán, Accentet viszont egyáltalán nem láthatunk, a Hyundai 2006-ban tér vissza, állítólag.
No, e rövidke, ám annál szomorúbb felvezetést követően örömködjünk is, mert Mitsubishi curükk, jó egyéves pihenőből, új Lancerrel, várva nagyon. És a 2000 és 2002 között egyeduralkodó 206-os helyett jön a Peugeot új csodafegyvere, a 307-es WRC, meglátjuk. Mindenki bizakodó, blabla, így szokott ez lenni. PSA-ék persze tutira nem bánták, hogy tavaly nem az oroszlánosok nyertek, a Citroën bevetésével házon belül maradt a trófea. Technikai érdekesség: a 307-esbe nemcsak egy ötgangosat, de egy négysebességes váltót is homologizáltak, s már keresztben építik be, nem hosszában. Könnyebb, egyszerűbben szervizelhető, jobban hozzáférhető, tartósabb alkatrészekből.
|
És még: a nyilatkozatokból bogarászva bátran kijelenthető - a Citroën (minő meglepetés) címet akar védeni, a Peugeot visszaszerezné, Subaruéknál és Fordéknál inkább "csak" az egyéni elsőség lehet elérhető. Mint mostanság mindig. Azt a vb-koronát persze Solberg (Subaru) másodszor is megkaparintaná, legfőbb vetélytársként a 2003-as ezüstös Loeböt (Citroën), a szélvészgyors Märtint (Ford) és a kétszeres bajnok (2000, 2002) Grönholmot (Peuegot) említette. Érdekes, hogy kihagyta csapattársát, 1990 és 1992 legjobbját, a tavalyi bronzos Sainz mestert...