A Monacóban és Svédországban is első francia extornász a hetedik szakasz után esett ki - vezető helyről ugye. Etapon leállt a Xsara, hogy csökkent a motorerő, az hagyján, de elfolyt az olaj - mint Loeb elmondta, túl nagyot ugrattak a gyorson, landolásnál elkaptak egy követ, ami aztán jól véget vetett versenyüknek. Pedig nagyon szépen mentek, óriási bravúr lett volna, pech.
A történtekből a legtöbbet (az egész bajnokságon, mindenkin kívül) Markko Märtin profitálta, ugyanis két nap tíz gyorsaságija után a Ford észt menője áll az élen. Előnye 14.5 mp a második Carlos Sainz (Citroën) előtt, de csak azért ennyi, mert az utolsó szombati szakaszról késett, 10 mp-re megbüntették. Harmadik a belga Francois Duval, szóval újabb remek versenye lehet a Fordnak. De nekik még nem volt semmi komoly problémájuk, bezzeg a többieknek.
Solbergről, Loebről már tudunk, de picit vissza Mr. Hollywoodhoz: mind a 6 szombati gyorson (és összesen 10-ből 8-szor) a norvég győzött, elképesztő. Úgy látszik, nagyon rendben van az új Impreza, és hát 5 p büntistül Solberg már ötödik. Előtte meg csapattársa, a zöldfülű Hirvonen, szóval a negyedik hely tuti, de a dobogót is megcsípheti, ha valaki elhullik az élbolyból.
De ott tartottunk, hogy sokak igen balszerencsések voltak: kettőből két befejetlen futamnál tart Gigi Galli, nem bírta a még ölég gyengusz Mitsubishi (Panizzi is a csúnyán vert mezőnyben a másik Lancer WRC-vel). Kiesett Harri Rovanperä is, pedig egy-két pontra biztosan jó lett volna. De három kerékkel nem ment túl jól a 307-es, amelynek tesójával, pontosabban annak meghibásodott kormányával meg Grönholm küzdött embereset. Majd' egész nap szervó nélkül - a hajrára aztán megjavították, "Magic Marcus" el is kezdte támadni Solberget.
Sainz mester a csapata miatt dühöngött, mert elgumizták magukat, nem azt a garnitúrát tették föl, amit Sanyibá kért. Gyilkos merényletek Madridban, a Real sem tudta verni a Zaragozát, és akkor még ez is. Vasárnap azért lesz meccs Märtin és Duval szendvicsében - öt gyors, finis este 7 után.
Bemutatkozás mexikói módra - 59-ből már csak 28-an vannak versenyben. PCWRC-ben (világbajnoki N csoport) Sola (nagyon) vezet Evo VII-esével az egyaránt subarus Arai és McShea előtt, a legjobbak közül a svédországi nyertes Paasonen már kiesett, akárcsak a 2003-as mexikói első Ligato, meg Alister McRae, Stohl, Higgins, Kuchar, csupa ismerős.
Mexikói rali, az élcsoport állása 10 gyorsasági után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:48:09.4 ó (93,6 km/ó)
2. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 14.5 mp
3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) + 18.1 mp
4. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) + 2:40.8 p
5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 3:41.7 p
6. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 4:24.5 p
7. Välimäki, Honkanen (finn, Hyundai Accent WRC) + 6:52.9 p
8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) + 9:05.1 p
9. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus WRC) + 9:19.2 p
10. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer) + 12:12.0 p