Az állítólag a finn futamhoz hasonlító, ölég sebes japániai versenyen sem a juniorok, sem a vébés N-esek nem indulnak. A megannyi helyi menőn túl mindösszesen kilenc WRC-s egység harcol az abszolút sikerért. Borzasztó kevés, de hát el kellett vinni a ralikrémet a felkelő nap országába, vagy mi. Más kérdés, hogy a szurkereknek Subaru van, Mitsubishi már nincs, utóbbi kiszállt még fejlesztgetni a gyengécske Lancer WRC-t. A csöppnyi távolság okán Skodáék sem utaztak el tesztelni a Fabiát.
Háromgyémántos kocsiból persze van egy rakás (Evo 8-as is), de az ugye nem WRC. A legjobbak pedig ebben a felállásban érkeztek a mi szempontunkból tökmindegy, helyileg hová helyezhető (amúgy Hokkaido), milyen (mellesleg Obihiro) központú Japán ralira:
Citroën |
Loeb, Elena (francia) |
Sainz, Marti (spanyol) |
Ford |
Märtin, Park (észt, brit) |
Duval, Droeven (belga) |
Subaru |
Solberg, Mills (norvég, brit) |
Hirvonen, Lehtinen (finn) |
Peugeot |
Grönholm, Rautiainen (finn) |
Rovanperä, Pietilainen (finn) |
Plusz még privát (Ford Focus) WRC-vel a német Warmbold repeszt, mint mindig. A táblázatból pedig látszik, hogy a családi okokból távolmaradó Stephane Prevot helyett a 42 éves Philip Droeven navigál Duvalnak. Droeven korábban három versenyen már segített honfitársának, idén főállásban a francia bajnokságban diktál Emmanuel Guigou-nak.
Idén ez itten a negyedik Japán rali, persze az első, mint vébés, korábban ők nyertek:
2003: Arai (Subaru Impreza WRC)
2002: Bourne (Subaru Impreza WRX)
2001: Isida (Mitsubishi Lancer)
A verseny 27 gyorsból áll 386,68 km-rel, az össztáv 1707,17 km, jó sok. Szuperspeciál a városban, a szervezők 15 éve készülnek, nagy a felhajtás. Azért is, mert a Subarun (és a Mitsubishin) túl további japán gyárak gondolkodnak a beszálláson (főleg a Suzuki).
Szokás szerint Loeb a pontversenyben vezetők mindenkori takarító szerepében tetszeleg az első körben, de hiszen ez nem szokta zavartatni. Előnye komoly, tavaly részt vett a japán edzésen, van némi tapasztalata. Közel hát a végső diadal. Csapattársa is remek formában van, a kétszeres világbajnok (1990, 92) Sainz sorra szállítja a dobogós helyeket. És nagyon megy neki új ralikon. A világbajnok Citroënnek tehát jól állna a szénája, ha lenne neki.
Subaru: az aktuális egyéni legjobb Solbergnek igyekeznie kell, ha még egy darabig el akarja mondani magáról, hogy ő az. Zsinórban három ralit nem tudott befejezni, csúnyán lemaradt. "Hazai pályán" nagyon bizonyítani akar. Hirvonentől sokat ne várjunk, nem is.
A fordosok mostanában ismét pontgyűjtő akcióba fogtak, Märtin és Duval ezúttal is tuti jó nem egy-két egységre. A Peugoeot-nál sosem lehet tudni, mindenesetre két finnel tepernek, élen a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholmmal.