Gyári képek az új ezres GSX-R-ről

Vágólapra másolva!
Rengeteg találgatás és még több neten keringő manipulált fotó után végre gyári képek is megjelentek az 1000 köbcentis GSX-R-ről. A Suzuki angliai importőrének honlapján közzétett képek és technikai adatok radikális változtatásokat sejtetnek.
Vágólapra másolva!

A néhány éve még kategóriaelső Suzuki egy kicsit lemaradt az ezres sportgépek vetélkedésében, ugyanis szinte az összes nagy vetélytársa (Kawasaki ZX-10R, Yamaha R1, Honda Firebalde) teljesen megújulva vágott neki az idei modellévnek. Ezt az áldatlan állapotot lázas fejlesztéssel orvosolták a Suzuki mérnökei, amelynek eredményét nemrég közzétették az angliai vezérképviselet honlapján.

Forrás: [origo]

A külsőből és a nyilvánosságra hozott technikai adatokból ítélve jelentős változtatásokat hajtottak végre a gixxeren, így elég nagy sansz van arra, hogy jövőre ismét az élre verekedje magát a Suzuki superbike-ja. A régi, jól eltalált designt valószínűleg a szélcsatornák teszteredményei alapján faragták át, a lehető legalacsonyabb légellenállási együttható elérése érdekében. Erre utalnak a módosított légbeömlők, illetve az, hogy az első indexek felkerültek a visszapillantókba.

A motorról kilógó dolgok eltüntetésekor érthetetlen módon átsiklottak a kipufogón, amit - a legtöbb vetélytárssal ellentétben - nem vezettek föl az ülés alá. Ez akár pozitívan is elsüthetett volna, hiszen nem kell rögtön behódolni az aktuális divatirányzatnak, ám a Suzuki designercsapata minden idők legrondább kipufogódobját tudta megalkotni. A helyzeten még a dobon elhelyezett Titanium felirat sem tud javítani, valószínűleg - a nemes anyag ide vagy oda - a leendő tulajdonosok első dolga egy kipufogócsere lesz... A hatalmas hurkatöltő sajnos elvonja a figyelmet a motor valóban szép részeiről, nevezetesen a kecses hátsórészről, amelybe gyönyörűen sikerült belesüllyeszteni a fehér borítású hátsó lámpát és indexeket.

Forrás: [origo]

Technikai szempontból is jelentősek a változtatások: a blokk lökettérfogata 988 köbcentiről 999-re emelkedett, amit úgy értek el, hogy a furatot minimális mértékben (73 mm-ről, 73,7 mm-re) megnövelték. A fotók alapján újnak néz ki a váz és a lengővilla is, valószínűleg ezeknek is nagy szerepük van abban, hogy a száraz súly 2 kilóval, 166 kg-ra csökkent. A gixxer sokat dicsért, radiálisan szerelt fékei is még jobbak lettek, ugyanis az első tárcsákat 310 mm-esre növelték.

Technikai adatok

Motor: 4 ütemű, vízhűtéses, 4 hengeres DOHC
Lökettérfogat: 999 ccm
Furat/löket: 73,4 mm/59 mm
Első fék: radiális, 4 dugattyús, 2x310 mm tárcsa
Hátsó fék: 2 dugattyús, 220 mm tárcsa
Keverékképzés: injektor, 44 mm-res torokátmérővel

Hosszúság/Szélesség/Magasság (mm): 2030/710/1405
Tengelytáv: 1405 mm
Villaszög: 23,8 fok
Utánfutás: 96 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Száraz súly: 166 kg
Üzemanyagtank: 18 liter

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!