Ha egy autó sikere kizárólag a forma megítélésén múlna, a Mazda3 limuzin változata tuti befutó lenne - keresve sem találunk nála dinamikusabb vonalvezetésű és érzékibb négyajtóst a kategóriában. A magasra húzott, viszonylag rövid, lendületes kialakítású hátsó harmonikusan illeszkedik az összképbe, ám a japánok a használhatóságból áldoztak egy keveset a design oltárán. Mivel a gombnyomásra felpattanó csomagtérfedélen egy árva mélyedés sincs, melynek segítségével megemelhetnénk, kénytelenek vagyunk a lemez alá nyúlni, úgy kinyitni. Cudar időben a lezáráskor is összekoszolhatjuk a kezünket, mert a tervezők a belső részen sem alakítottak ki fogantyút. A szedán csomagtartója amúgy jó alakú és igényesen kárpitozott, ráadásul alaphelyzetben az ötajtóshoz képest 113 literrel több, összesen 413 liternyi poggyászt képes elnyelni. Hosszú tárgyak szállítása sem okozhat gondot, hiszen a 60/40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámlákat elfektetve majdnem sík raktérpadlót kapunk, a befogadóképesség pedig ilyenkor 675 literre bővül. Ellenben egy nagy képernyős televízió vagy a komód szállításához praktikusabb a csapotthátú Mazda3, a limuzinnak ugyanis meglehetősen szűkös a rakodónyílása.
Csendestárs
Magasról indul
A tartalomból: Menetpróba: Peugeot 407 SW Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6) Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP |
Tóth Zoltán Zsolt, fotó: Hilbert Péter