Vasárnapra négy gyors maradt és hamar egy csúnya rossz hír a Fordnak és szurkolóiknak: a második helyen álló Duval alatt tönkrement a Focus. A fiatal belgának nyerési esélyesei is voltak, csalódnia kellett. A kékoválosoknak ezzel együtt volt miért örvendezniük, hiszen Märtin diadalmaskodott idei (Mexikó után) második, pályafutása negyedik győzelmét aratva.
Märtin komoly fölénnyel nyert, a záró körben három, összesen a tucatból hét szakaszon az észt kiválóság volt a leggyorsabb (és Duval 3, Loeb, Solberg 1-1; Ford 10, Citroën, Subaru 1-1; Michelin-Pirelli 11-1). Sikerével ráadásul visszacsippentette abszolút harmadik helyét Sainz mestertől. És Solbergtől sincs nagyon messze, akár ezüstös is lehet.
Lehet, hiszen a következő, katalán meccs (október 29-31.) is aszfaltos, a Ford pedig bebizonyította, hogy mennyire fantasztikusan is gyors a jó beállításokkal és a remek/szerencsés/puhakeverékes gumiválasztással.
Solbergnek és a Subarunak bezzeg nagyon nem ment. A 2003-as világbajnok úgy végzett az ötödik helyen, hogy sansza nem volt előrébb kerülni, csak ha valaki kiesik, mindössze egy szakaszt nyert, a többin a vert mezőnyben szerénykedett - három győzelmet (Japán, Wales, Szardínia) követően ezúttal nem pezsgőzhetett.
A többiekről még röviden annyit, hogy a skodás Schwarz első pontját szerezte a szezonban..., a helyi menő Sarrazin másodszor rajtolt az elitben, ehhez képest a hatodik hely szenzációs, Loix két pontra volt jó a 307-essel - ennél azért többre képes talán.
Loeb (és Daniel Elena navigátora) hozta a papírformát, sorozatban negyedszer lett második, és hát először világbajnok, kalap le. Loeb 30 éves, tavaly ugye Solberg mögött második lett. 55 futamon indult eddig, 9 győzelme van. Tíz év után ismét francia pilóta a trónon, 1994-ben Didier Auriol volt az etalon.
Loeb a ralivébé 16. királya 1979 óta. Az egykoron még szertornázgató Sebastien hat éve még saxózott, 1999-ben már nyerte a kategóriát. Saxo Kit-carban már három vb-futamra is "benézett". 2000-ben nekiállt murván is fejlődni, győzött is hazája ilyen típusú bajnokságában a kétkerekes-kétliteresek közt. Már Toyota Corolla WRC-vel újabb két vb-meccsen próbált szerencsét.
Aztán 2001-ben a Citroën gyári pilótája lett, saxózott a S1600-ban (meg xsarázott a francia pontvadászatban). Győzött mindkét fronton. 2002-ben már abszolút WRC-zett, futamot is nyert, tavaly éppcsak lemaradt Solberggel szemben, idén ugye meg parádézott, feljutott a csúcsra, övé a trón.
Ja, és 2003 után idén is a Citroën a konstruktőri világbajnok, egyértelmű, elsöprő fölénnyel. Loeb és Sainz annyira kiegyensúlyozottan szállította a dobogós helyeket, hogy. A Ford, a Subaru és a Peugeot közt még lehet csata, de nem valószínű a változás.
A vébés N-esek meccsében maradt a Pons, McShea, A. McRae sorrend. Azaz a spanyol mitsubishis nyert a brit subarusok előtt. Náluk az a helyzet, hogy az ezt a versenyt kihagyó Paasonen vezet 29 ponttal, Ponsnak és McShea-nek 27, a kisebbik McRae-nek 26 van, de még a 20 pontos japán Arainak (Subaru) is van némi esélye.