Gokart-évei után a Formula König-sorozatban ülhetett először "igazi" versenyautóba Michael Schumacher, s az 1988-as bajnokságban bebizonyította, nem véletlenül tartották már ifjúkorában is nagy tehetségnek. A "felemelkedést" egy Forma-Fordos csapatfőnöknek, Jürgen Dilknek (Euphra) köszönhette, akivel egyébként csak másodjára tudott megegyezni.
Az azóta hétszeres Forma-1-es világbajnokká lett Schumacher 16 évvel ezelőtt ugyanis még nem vallhattá magát a leggazdagabb sportolók egyikének, 500 márkát sem tudott letenni az asztalra az istállóval való gyakorlásért cserébe. Csupán a második tárgyaláson csaptak egymás tenyerébe a felek, amely után Schumacher olyan produktumot mutatott fel, hogy Dilk rögtön biztosított számára egy helyet a "tanulószobának" létrehozott Formula Königben.
A kerpeni élt a lehetőséggel, a tíz futamból kilencet megnyerve simán bajnok lett, rekordja egészen 2004-ig megdönthetetlennek tűnt. Az idei szezonban azonban egészen elképesztő teljesítményt nyújtott az altlandsbergi illetőségű Ronny Wechselberger, aki az MPP Schwadtke Racing színeiben - nem tévedés - százszázalékos teljesítményt nyújtott.
A 2004-es Formula König-sorozatban 14 versenyt rendeztek, s a 21 esztendős tehetségnek összejött minden. Az még hagyján, hogy az összes futamot megnyerte, de egyetlen időmérő edzésen sem talált legyőzőre! Ennek ellenére nem biztos, hogy jövőre is ott lesz a rajtnál, anyagi gondokkal küszködik ugyanis: nincs elég pénze 2005-re. Jó lenne, ha valaki kisegítené, ilyen teljesítményt véletlenül nem lehet nyújtani.
A Formula Königben különben idén a Tiger Racing Hungary révén hazánk is érdekelt volt, a csapat azonban financiális problémák miatt csak az első két viadalon tudott részt venni. Ezeken Madár Róbert 14 pontot gyűjtött.
-tyg-