A francia klasszis a szombaton nyolc gyorsasági szakasszal (162,88 km) folytatódó száguldás első gyorsaságija után a Xsara WRC megsérült olajtartálya miatt adta fel a küzdelmet (mint Mexikóban anno). Csalódott volt persze, nagyon szeretett volna nyerni, de a szezon során félelmetes megbízhatóságról tanúbizonyságot tévő Citroën technikája most nem bírta.
A meg szintúgy (a többiek számára feltétlen) ijesztő megbízhatóságáról elhíresült Loeb kiesésével Märtin került az első helyre, az a Märtin, aki legutóbb Korzikán is győzött, s akinek még van sansza az abszolút ezüstre. Második a Katalán rali pódiumára eddig hiába ácsingózó, továbbá első aszfaltos futamgyőzelmével is még adós Grönholm, harmadik a helyi kedvenc, a visszavonuló Sainz. Azaz két nagyság egyaránt két világbajnoki címmel a tarsolyban (a matador 1990-ben és 1992-ben, Magic Marcus 2000-ben és 2002-ben diadalmaskodott).
Märtin előnye komoly, Grönholm és Sainz között alig pár másodperc van. Negyedik az F1-be is belekóstoló, a raliban mostanság feltűnő és parádézó privát imprezás Sarrazin, ötödik a tavalyi világbajnok Solberg. Kisebb, nem, jókora blama a gyári subarusoknak... (Mr. Hollywood csapattársa, Hirvonen csupán kilencedik.) Sarrazinnek ez mindösszesen a harmadik rajtja az elitben, hűha.
Hatodik és hetedik Sola és Galli - szép eredmény a Mitsubishitől (a harmadik Lancerrel Panizzi a 12. helyen robotol). Sola ugye Sainzhot hasonlóan hispán, a háromgyémántos autón pedig ezek szerint csiszoltak egy keveset, tökjó. Pontszerzőnek érezheti még magát Vouilloz egy privát 206-os Peugeot volánja mögött, az se semmi. Aztán a két skodás, Gardemeister és Schwarz, utóbbi repesztett egy harmadik időt az egyik gyorson, bravúr.
Egyébiránt a napi gyorsokat sorrendben Loeb, Märtin, Grönholm, Grönholm, Märtin, Grönholm, illetve Sanyibá nyerték. S ha valakinek feltűnik, hogy ez csak hét, s nem nyolc, hát bizony a 10-es szakaszt törölték a túl sok néző miatt, ahogy szokott az itten lenni... És pont az egyik leghosszabb volt. Annak ismétléséről jött le Sainz a legkevesebb idő alatt a rajongók ezreinek legnagyobb örömére.
Az idő és így az utak is száraz, szárazak voltak - megkönnyítve, leegyszerűsítve a gumiválasztást. Märtin abbéli reményét fejezte ki, hogy vasárnap sem lesz másképp, s akkor gond nélkül megőrzi 10 pontot érő első helyét.
JWRC-ben a pénteki legjobb Baldacci visszaesett, élen Bernardi Renault-val két suzukis, Andersson és Wilks előtt. És nagy az időkülönbség köztük. Ha így marad, Wilksé és a Suzukié a dicsőség.
Vasárnap (elvileg) hat szakasszal (106,16 km) fejeződik be a 40. Katalán rali.
40. Katalán rali, az élcsoport állása 14 gyors (277,92 km) után:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) 2:31:31.6 ó (97 km/h)
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 39.7 mp
3. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 51.1 mp
4. Sarrazin, Pivato (francia, Subaru Impreza) + 2:10.9 p
5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 2:39.4 p
6. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer) + 2:51.4 p
7. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer) + 3:23.9 p
8. Vouilloz, Giraudet (francia, Peugeot 206) + 3:36.7 p
9. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 3:55.9 p
10. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 4:07.1 p
11. Schwarz, Hiemer (német, Skoda Fabia) + 4:19.2 p
12. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 5:19.4 p
13. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 6:27.8 p