A szanszkrit eredetű guru szó az indiai szikh felekezet vallási vezetőjét takarja, manapság azonban egy másik jelentését használjuk (nagy szakértő, témában jártas). Trabant-guruként könyvelték el Szolnokon és környékén Pintér Jenőt, aki a képeken látható járművet alkotta. Pintér úr az 1970-es években saját építésű Trabanttal ralizott, mára az autóépítési szenvedély maradt a sportolásból; a versenyzős vonulatot kisebbik fia vitte tovább. Pintér úr tulajdonosa volt egy gyári nyitott Trabinak, ettől a csodától azonban megvált. Ezt gyors megbánás és szívfájdalom követte, de az új tulajdonos nem akarta visszaadni a nyitott járművet. A saját gép építésének ez volt a mozgatórugója.
Az alapot egy közönséges, kék színű Trabant limuzin képezte. A munka első lépése az volt, hogy az összes műanyag (duroplaszt) elem lekerült a fémvázról. Ezt követően a tető került "kés alá". A fejtörés ezután jött, mert a gyárilag sem túl szilárd és csavarodásmentes fémtechnikát meg kellett erősíteni a használhatósághoz. A szilárdítás két módon történt, a jól látható része a verseny-Trabiból átkerült bukókeret. A versenygépben használatos csőtől azonban pár dologban különbözik a beépített: a leglényegesebb differencia, hogy az első és hátsó keretet összeköti középen egy cső. Hagyományos ajtó nem lévén, erősíteni kellett az oldalsó részt, amit a félig behegesztett és lemezelt ajtóval oldott meg Pintér. A láthatatlan erősítést a padlóra hegesztett fém keret jelenti, emiatt a láb nem pihen olyan kényelmesen, mint lehetne.
BA