A djuice és a Motorola támogatását élvező magyar csapat - amely Szalay Balázs vezetésével hetedszer vesz részt a viadalon - minden idők legjobb magyar szereplését szeretné produkálni. Az 1996-ban, 1998-ban, 2000-ben, 2002-ben, 2003-ban, 2004-ben és most, 2005-ben induló team eddigi legjobb helyezése az 52. volt, ennél most Szalayék lényegesen előrébb szeretnének végezni.
"Profi csapat, profi szellem; ez lesz a 2005-ös Szalay-Dakar team mottója. A felkészülést már 2003 nyarán megkezdtük, hiszen akkor kaptuk meg jelenlegi autónkat, az Opel Fronterát" - kezdte beszámolóját a csapatfőnök-pilóta. A Frontera - jelenlegi formájában - már csak küllemében emlékeztet a másfél évvel ezelőttire: vadonatúj a sebességváltó, a kuplung, a kormánymű. A főpróba a közelmúltban a Dubai-rali volt, amelyen kiválóan vizsgázott a járgány.
Szalayék elsődleges célja, hogy teljesítsék a távot - ez legelőször 2000-ben sikerült. "A felújított Frontera a hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval annyira spéci autó, hogy idén nekem kell felnőnöm a járműhöz" - jegyezte meg Szalay, akinek most is Bunkoczi László lesz a navigátora, s akinek a csapata - bár a főnök pontos összeget nem mondott - mintegy 150-200 millió forintból gazdálkodik a verseny során.
A 2005-ös Barcelona-Dakar-ralinak október 17-én, Párizsban tartották a bemutató sajtótájékoztatóját, itt tárták a világ elé az útvonalat is, amelynek 16 szakaszából három Spanyolországot, kettő Marokkót, hat Mauritániát, kettő Malit és három Szenegált szeli át. A 2005-ös rali útvonala valamivel rövidebb az előzőénél, de mindenképpen embert próbálóbb és "intenzívebb", azaz több benne a gyorsasági etap.
Ch. Gáll András