Az előre megjósolható, hogy a Dakaron nagy harc lesz, mert az egyhuzamban ötödik, összességében tizedik győzelmére hajtó Mitsubishi erős ellenfeleket kap. A Volkswagennél az egész esztendőt a Tuareg fejlesztésével töltötték, és leigazolták Juha Kankkunen négyszeres ralivilágbajnokot, aki mellesleg első indulásakor (1988) megnyerte a Párizs-Dakart Peugeot 205 T16 kocsijával. A finn csillag első tesztjét még az Orient-rali után, Törökországban csinálta. Valamivel később Jutta Kleinschmidttel közösen a futómű-beállításokat és a hajtást nyúzták mély homokban, Lengyelországban. Ezek mellett a legutolsó fejlesztésű motort is megkapta a gép, amit a Cart, Nascar, IRL sorozatokban pilótáskodott, amúgy hatszoros amerikai tereprali bajnok Robby Gordon is kipróbált. Nem aprózzák el a főpróbát a németek, három autóval indultak, megtisztelő Szalay Balázsnak, hogy 209-es startszámmal mögé sorolták Kankkunent!
A szezon közbeni események között volt egy színes kis hír, amely rávilágít a fizikai felkészültségre: Jutta Kleinschidt, aki a Dakart többször teljesítette motorral és első női győztes négykerekűvel, végigment a Monacóból az ausztriai Salzburgba tartó kerékpárversenyen. A nyáron pedig Joey Kelly honfitárs zenésszel a Race Across America elnevezésű ultramaraton kerékpár viadalon is részt vett, amelyet az USA nyugati és keleti partja között rendeztek.
A Mitsubishi alig futtatta a gyári versenygépeket az idény közbeni viadalokon, a nyarat kemény munkával töltötte. A kocsi különféle területeit megcélzó fejlesztéseket végeztek, amit terepen kipróbáltak. A munkák végeredményét szeretné lemérni a közel-keleti megmérettetésen a Mitsubishi. Két szupersztárt küld csatasorba a három gyémántos márka, Peterhanselt és Maszuokát.
A Nissan gyári csapata nem lesz jelen, viszont Colin McRae-t elindították egy 2003-as kisteherautóval, aminek a szervizhátterét az egyik legjobb privát csapat, az igen harcedzett Dessoude biztosítja. Ők inkább a széria és a széria közeli autók között jeleskednek, náluk indult az új Pathfinder is.
A gyári team házatájáról sok hír nem jött azon kívül, hogy De Mevius nyert a Fáraó-ralin egy exgyári géppel. A csend oka, hogy munkával töltötték a napokat, mert februárban leigazolták a francia Christophe Chapelain-t technikai igazgatónak. Az úriemberről annyit érdemes tudni, hogy a Peugeot 306 Maxi raliautó és Peugeot pályagépek születésénél bábáskodott, a legfőbb fegyvertényt tavaly követte el, mikor megalkotta a Subaru ralicsapatnál a világbajnok Solberg Imprezájának a karosszériáját. A japán csapat kihagyta a főpróbát, a 2005-ös Dakarra szánt kocsiját kicsit később, a Baja Portalegre 500 nevű spintversenyen veti be.