Akár szemből, akár profilból nézzük, azonnal nyilvánvaló, hogy a Giugiaro mester nevével fémjelzett Italdesign stúdiónak kifizetett összeg nem ablakon kidobott pénz volt, hiszen a Lacetti kellemes látvány. Semmi formabontó nincs ugyan a vonalvezetésében, s markáns, jellegzetes designelemeket is hiába keresnénk a karosszérián, az összkép mégis harmonikus, arányos és tetszetős. A határozottan kontúros, kiemelt sárvédők még némi vagánysággal is felruházzák a Lacetti profilját, a kifejezetten szépre sikeredett hátsó lámpák pedig kicsit a Lexus IS-ére vagy a Mazda6-éra emlékeztetnek.
Érték belül is
A külcsín mellett az utastér helykínálata a Lacetti erőssége. Igaz, hogy a csomagtartó kicsinek számít (275 literes) a kompakt ötajtósok mezőnyében, ám a Lacetti mégis beválik családi autónak, hiszen a hátsó ülés előtt is nagy a lábtér. Akkora, hogy az ötajtós Chevy még egy-két középkategóriás autót is lepipál e téren. Bár a raktér alaphelyzetben kicsi, legalább a variálhatósága jó. A hátsó támla - mindössze két mozdulattal - osztva dönthető, s a fejtámlákat sem kell kivenni a helyükről, hogy a támlát le lehessen buktatni az első ülések mögé.
Az utastérbe már jutott bőven rakodóhely: a kesztyűtartó átlagos méretű, a volántól balra is találhatunk egy lehajtható rekeszt, a két elő ülés közötti, kartámasszal fedett doboz öblös, előtte dupla pohártartó is helyet kapott az első ülések között. Az ajtózsebek mélyek és hosszúak ugyan, de elég keskenyek, így valójában csak iratok, térképek férnek el bennük. Az első üléseken összesen négy zseb van: kettő nagy a támlák hátoldalán, két kicsi pedig a támlák belső oldalain. Az anyósülés alatt kihúzható fiók lapul. Kemény tárgyat ide ne tegyünk, mert zajosan gurul ide-oda menet közben.
Semmi trükk
A vezető munkahelye egyszerű, áttekinthető és kényelmes. Az ülőlap eleje és hátulja egyaránt emelhető és süllyeszthető, a volán négy irányban állítható, még szabályozható gerinctámasz is van, s a középső kartámasz is jó magasságban áll. A Lacetti kidolgozása korrekt, az autó árával teljes összhangban van a minőségi benyomás. A műanyagok, az illatok és a formák mind-mind ismerősek a távol-keleti autókból: semmi meglepő, semmi izgalmas vagy látványos, de aki ilyesmire vágyik, az úgysem Chevrolet-, hanem Alfa- vagy Rover-szalonba megy bámészkodni. A Chevrolet potenciális vásárlóinak úgyis az a fontosabb, hogy az autó gond nélkül, megbízhatóan fusson évekig, s erre a közvetlen elődnek számító Daewoo-modellekkel szerzett tapasztalatok alapján minden esély meg is van.