Stohlt, de legalábbis a nevét jól ismerhetik a honi ralibarátok, márcsak ifj. Tóth János és a "közös" 206-os Peugeot okán is. Jó pár vb-futamon vett már részt főleg az oroszlános márka színeiben, de Ford- és Hyundai-pilótaként is.
N-es világbajnok volt 2000-ben. 2004-ben is a PWRC-ben ügyködött Mitsubishivel, Új-Zélandon győzött, összetettben hatodik lett. Abszolút hatodik helyet ért el az Akropoliszon is, 206-ossal.
Jövőre bezzeg - továbbra is az OMV támogatását élvezve - tíz meccsen WRC-t vezet, és nem is akármilyet. Az osztrák olajcég két Citroen Xsarát "futtat", a másikba még nem tudni, melyik szerencsés versenyző ülhet és száguldozhat nyolc vb-viadal erejéig.
A Xsarákat az a belga Kronos Racing menedzseli, amely Bruno Thiry C2-esét is viszi az Európa-bajnokságon.
"Nem nagyon tudok mit mondani, valóra vált az álmom" - így Stohl. "Persze, tudom, most nagy az elvárás velem szemben, de állok elébe, alig várom, hogy elkezdődjön az évad."
Stohl mindjárt a nyitó Montén (január 21-23.) kipróbálhatja magát és a Citroent, és az is biztos, hogy ott lesz Új-Zélandon és Argentínában is.