- Mesélj, hogy indult ez az egész?
- Egészen véletlenül indult. Szó volt arról, hogy a Dark Dog csapat keres egy N-es pilótát, aki a szponzoraikat vinné egész évben az osztrák bajnokságban. Első körben erre kértek fel. Közben volt a csapatnak egy A-s autója is, amivel a csapatfőnök, Gottfried Kogler versenyzett. Ő a 2005-ös évben raliban már nem szeretne versenyezni, csak néhány hegyi futamon indulna az autóval, és erre az autóra is keresett pilótát. Mi alapban az N-es autóra tárgyaltunk, az A-s autóra volt 4-5 osztrák pilóta. Mi szépen építgettük az N-es autónkat, éppen akkor jött a telefon, mikor a programozó kiszállt az autóból, és azt mondta: teljesen kész. Akkor jött egy telefon, hogy menjünk ki Ausztriába, beszéljünk erről az A-s történetről, az N-es autóval továbbra is Martin Zellhofer fog indulni, aki már korábban is ment vele. Elmentünk, beszéltünk, és alá is írtuk a szerződést.
- Ezt nevezem. Ezek szerint nagyon kecsegtetőek voltak a feltételek, ha egyből sikerült dűlőre jutnotok.
- Mindenképp. Indulnunk kell az összes osztrák bajnoki futamon! Ez már annyira éles dolog, hogy az autó már nálunk is van, mi készítjük fel a versenyekre. A csapatnak nagyon komoly szponzorai vannak. Teljes Pirelli-támogatással megyünk egész évben, ami azt jelenti, hogy minden szervizparkban cserélhetek gumit, ami azt gondolom, egy nagyon komoly fegyvertény! Mindent ők intéznek a versenyfelszereléstől a ruháinkon át, mindent.
- És itthon? Remélem, azért láthatjuk Hideg Krisztiánt itthon is versenyezni.
- Szerencsére a szerződésünk nem tiltja, sőt, a csapat maximálisan támogatja az itthoni szereplésünket is. Mindenféleképpen szeretnénk menni itthon az N csoportban. A csapatommal vásároltunk 2 darab Evo8-ast, amiknek a felkészítése most folyik, valószínűleg azzal fogok versenyezni a magyar bajnokságban.
- Mennyire üti egymást a két nemzet bajnoki naptára? Meg fogsz tudni két bajnoki lovat ülni?
- Tudomásom szerint csak az Eger-rali találkozik az osztrák második futammal, az OMV Rallye-val, azon kívül nincs gond.
- Ez azt jelenti, hogy profi versenyzővé váltál?
- Gyakorlatilag igen, de inkább még csak félprofinak nevezném a dolgot. Mindenesetre egy hatalmas lépcsőfokot sikerült lépnem. Azt gondolom, nem egy bevett dolog, hogy valakinek egy ilyen szerződést felkínáljanak.
- Ez a lehetőség annak köszönhető, hogy amikor Ausztriában versenyeztél, akkor nagyon meggyőzően elagyabugyáltad a kategóriádban indulókat? Vagy tőlünk nyugatra is úgy mennek a dolgok, hogy az eredményeken túl számít az, hogy milyen ismerősöd ül a megfelelő pozícióban?
- Számomra is meglepő, de nem számít az ismeretség. Legalábbis ebben az esetben erről szó sem volt. Sokat számított, hogy az osztrák pilótákkal szemben meggyőzőek voltak az eredményeim. Talán az volt nehéz a csapatnak a szponzorok felé elhinteni, hogy miért pont egy magyarnak adjanak lehetőséget, de hát a csapatfőnök szerint a szakmai előélet magáért beszélt, és ez döntő volt.
- Akkor neked jövő héten kezdődik a bajnoki idény a Janner Rallye-val...
- Gyakorlatilag már elkezdődött... :) A csapatfőnök kérése az volt, hogy ő már tud angolul, németül, öregségére nem szeretne magyarul is megtanulni, ezért azt kérte, hogy tökéletesen tudjak velük angolul kommunikálni, amire adtak egy kis haladékot, de én már nagyban elkezdtem a felkészülést, ebben a pillanatban intenzíven tanulom az angol nyelvet. És ahogy mondtad, valóban, január elsején utazom az első osztrák futam helyszínére, a következő héten indul az első verseny. Az MNASZ maximálisan korrekt volt és támogatott, már megkaptam a licenszem, a nemzetközi licenszem. Ezúton is köszönöm nekik ezt a hozzáállást!
- Ki navigál neked?
- Az osztrák futamokon Szabó Krisztián fog mellettem ülni, míg a magyar versenyeken Szenner Zsolt lesz a navigátorom. Jellemző a Dark Dog Racing hozzállására, hogy mindkét navigátor méreteit bekérték, hogy a megfelelő homológ ruházatot be tudják szerezni mindkettőjük részére is...
- A Janner Rallye havas verseny szokott lenni, ami tudjuk, neked régi vágyad, tavaly az utolsó pillanatban lecsúsztál a Svéd raliról.
- Igen, de a versenyzőtársaktól kapott információk alapján ebben a pillanatban még nincs kint hó, de várható. Nagyon jó a kapcsolat a Rajmund Baumschlagerékkal is, ők tájékoztatnak folyamatosan a hóhelyzetről.
- Baumschlager nem ellenfeled???
- Nagyon jóban vagyunk! Egy kategóriában megyünk, én csak remélni tudom, hogy ellenfél lesz. Szeretnénk elérni a szintjét 3-4 versenyen belül. Azért egy ez egy számomra új, erős autó lesz, ugyanolyan szintű, mint itthon az Asié vagy a Fricié, egy full A-s autó, amivel Magyarországon majdnem sikerült bajnokságot nyerni.
- Milyen elvárásai vannak a csapatnak felétek?
- Természetesen a cél nem az, hogy mi legyünk ezzel az autóval az abszolút osztrák bajnokok. Az autó nindenképp komoly, ütőképes, de hát az osztrák bajnokságban sem kis nevek versenyeznek. A csapat még azzal sem tett terhet a vállamra, hogy számokat, helyezéseket kötött volna ki a szerződésben. Hozni kell a formánkat.
- Mit lehet tudni a Dark Dog Racing Teamről?
- Egy nagyon komoly, nagy csapat! Vannak Superbike-osok, motocrossozók, indultak N-csoportban, A-ban, és Ignis-kupában is versenyzők. A főtámogató a Dark Dog energiaital cég. Sokan vagyunk a csapatban, mégis úgy érezzük, ilyen kiszolgálásban még soha nem volt részünk. Rengeteg terhet levesz a csapatvezetés a vállunkról, tényleg profik mindenben!
- Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült befejezned az esztendőt, és ilyen reményekkel tudsz nekivágni a 2005-ös raliszezonnak. Sok sikert, és találkozunk a Janner Rallye-n!
- Köszönöm! Boldog Új Esztendőt kívánok én is minden Olvasódnak!