A Koenigsegg sajtóközleménye szerint a CCR a Nardo oválpályán 372 km/óráról 388 km/órára javította a McLaren 1993-ban felállított, nem hivatalos sebességrekordját, valamint megdöntötte a McLaren F1, a Volkswagen wolfsburgi pályáján, egyenes úton felállított 386,7 km/órás rekordját is.
A McLaren F1 385,4 km/órás rekordját nem is olyan régen, idén januárban döntötte meg a 9ff tuning cég által 840 lóerősre izmosított Porsche GT3. A Nardo oválpályáján zajlott mostani rekordkísérlet végeredménye pontosan megegyezik a Porsche által elért 388 km/órás csúcssebességgel. A rekordot a Guinness Rekordok Könyve elfogadta világrekordként.
A Koenigsegg CCR-ben dolgozó, 4,7 literes, hengerenként négyszelepes, V8-as erőforrása a gyári adatok szerint 395 km/óra fölé tudja gyorsítani a karbon-kevlár erősítésű karosszériával készült, körülbelül 1250 kg tömegű autót. A 806 lóerős motor nyomatéka 5700-as fordulatnál 920 Nm, a 0-100-ra való gyorsulás pedig 3,5 másodpercet vesz igénybe. Ezzel az erőforrással egyébként a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült a CCR mint a legerősebb szériaautó.
A gyár vezére, Christian von Koenigsegg szerint az oválpályán beállított sebességrekord egyenes úton bármikor akár az autó végsebességéig fokozható, ám ezeket a kísérleteket hagyományosan a dél-olaszországi, prototípusok tesztelésére épített pályán rendezik meg. Itt döntött rekordot korábban a Ferrari Enzo (355 km/h), a Porsche Carrera GT (334 km/h), a McLaren Mercedes SLR (334 km/h) és a Lamborghini Murcielago (330 km/h).
A kis példányszámban, de sorozatgyártott CCR-hez egyébként számos biztonsági és kényelmi felszerelés jár alapáron. Ilyen például a klíma, az elektromos ablakok és tükrök, a bőr belső vagy az ABS, a kipörgésgátló és a vezetőoldali légzsák. A rendelhető extrák között szerepelnek például a kerámia verseny féktárcsák, a GPS navigációs rendszer, az egyedi színkombinációjú beltér vagy a négypontos biztonsági öv és a tolatóradar.