A Budapest Motorkiállítás idei közönségdíjas szépsége a bajorok új csupasz motorja lett. Az 1200-es modellsorozat legújabb tagja a szintén vadonatúj R 1200 ST és K 1200 RT, valamint a - műszaki akadályok elhárítása után végre megvásárolható - K 1200 S társaságában díszelgett a BMW standján.
A bajor gyár korábbi modelljeit leginkább a német megbízhatóságot, a kiváló futóművet és fékeket keresők vásárolták. Az új dizájn radikális változásokat sejtet a BMW háza táján, és azt jelzi, hogy a gyár szélesebb vásárlói réteget kíván megcélozni az új modellekkel. A műszaki fejlesztés tagadhatatlanul ráfért minden BMW motorra, de a dizájn - ahogy korábban - ezután is vitákat kavar majd a motorosok köreiben.
A szépnek nem, inkább érdekesnek nevezhető külső azonban mindenképp igényes műszaki tartalmat takar. A K 1200 R váza és egyéb paraméterei, néhány apróbb modosítást leszámítva, megegyeznek az S modelléval.
Az első Duolever felfüggesztés szöge meredekebb, mint a K 1200 S-en, és rövidebb az utánfutás. Az új soros, négyhengeres erőforrás szintén megegyezik a sportmodellben találhatóval, mindössze a légszűrőbe vezetett levegő útján módosítottak. A jobb gyorsulás érdekében a váltó áttételét rövidebbre tervezték, így a burkolt modell teljesítményének megtartásával, valamint a kissé egyenesebb üléspozícióval igazi utcai harncúrozó motort alkotott a BMW.
A K1200R teljesítménye valahol 160 lóerő felett, nyomatéka pedig 120 Nm körül alakul, a motor menetkész, üzemanyag nélküli tömege 240 kg alatt van.
Az új izomgép júniustól érkezik a márkakereskedőkhöz, ára körülbelül 3,7-3,8 millió forint körül várható.