A 2003-ban bajnok norvég Petter Solberg (Subaru) a negyedikről a második helyre jött fel, míg a kétszeres vb-győztes (1990, 92) spanyol Carlos Sainz - aki hét hónapja jelentette be "végleges" visszavonulását, de ezúttal ismét a volán mögé ült - az ötödikről a negyedik pozícióba került. A matadornak becézett klasszis a ciprusi futamon balesetet szenvedett belga Francois Duvalt helyettesíti a Citroennél.
A pénteken még parádés ezüstös, olasz Gigi Galli Mitsubishije turbóproblémája miatt visszaesett, a Sainzhoz hasonlóan kétszeres legjobb (2000, 02), finn Grönholm pedig nem tudta tartani Solberget.
Loeb előnye több mint megnyugtató, 1:16 perc, ha nem hibázik, és nyer, akkor zsinórban negyedszer teszi (Új-Zélandon, Szardínián, Cipruson és most Törökországban, mind murva, és az extornász aszfaltmenőnek indult...), amivel beállítja a finn legenda, Timo Salonen 1985-ös rekordját.
Sőt, ugye a szezonnyitó Montén is Loeb diadalmaskodott, azaz rövidesen már öt sikernél fog tartani, így minden bizonnyal simán megdönti azt a csúcsot is, amit tavaly "csak" beállított. Jelesül az egy évdban szerzett legtöbb futamgyőzelem-félét (honfitársa, Didier Auriol 1992-ben nyert hat futamon).
Vasárnap újabb két mért szakasszal - összesen 49,80 km - fejeződik be a száguldás.
6. Török rali, állás 15 gyorsasági (291,63 km) után (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroen Xsara WRC) 3:44:33.2 ó
2. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:45:49.8
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) 3:45:57.6
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroe:n Xsara WRC) 3:48:10.0
5. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 3:49:44.5
6. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 3:52:06,5
7. Kresta, Mozny (cseh, Ford Focus WRC) 3:52:26.7
8. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 3:53:43.6
[origo] / mti