Vágólapra másolva!
A szezon végével időlegesen (?) visszavonul a PSA két ralicsapata, a Citroen és a Peugeot, a legnagyobb ászt, előbbi franciáját máris hírbe hozták a Forddal. Sebastien Loeb egyelőre csak azt szögezte le, hogy nem egyéves váltásban gondolkodik...
Vágólapra másolva!

Régóta tudjuk, hogy kiszáll a Citroen és a Peugeot, az elmúlt évek WRC-egyeduralkodó francia kettőse. A "beavatottak" ugyanakkor máris tudni vélik, hogy mindkettő visszatér, csak az a kérdés, mikor. Ez az egész feltétlen összefügg az anyagiakkal - ha meglesznek a közeljövőben az ígérgetett költségcsökkentő intézkedések, nagyobb az esély, tény.

Ami bezzeg egyelőre biztos, az az, hogy Sebastien Loeb, Francois Duval, Marcus Grönholm és Markko Märtin autó, állás nélkül marad(hat). A kétszeres világbajnok (2000, 02) finn Grönholmot állítólag a JWRC-ből talán feljebb lépő Suzuki szerződtetné, a belga Duvallal és az észt Märtinnel kapcsolatban még ilyen kósza pletyka szintjén sem szivárgott ki semmi.

Na de most a ralivébé jelenlegi legnagyobbikát, a tavalyi vb-elsősége után idén borítékolhatóan címvédő francia Sebastien Loeböt megkörnyékezte a Ford. Az a Ford, amely jövőre támad a minden elemében új, forradalmi Focus WRC-vel, s amely hosszú idő elteltével ismét a csúcsra szeretne jutni. Meg is lenne erre minden esélye, ha a sziporkázó, finn Toni Gardemeister mellé, elé le tudná igazolni Loeböt - na majd meglátjuk.

Az érintett azt nyilatkozta, hogy ő a legszívesebben egy privát Citroennel folytatná, hisz' úgy megbarátkozott már a márkával, és hát igencsak bejött neki ugye. na de mindezt csak akkor, ha a gyári gárda 2007-re garantáltan visszatér (a már tesztelt C4-gyel) - és erre meg nem lehet mérget venni. Ha viszont egy másik konstruktőr kötelékébe lépne, hát nem egy évre. A Subaru az abszolút legnagyobb riválisa, a 2003-as világbajnok, norvég Petter Solberg köré van építve, "marad" tehát a Ford, mint akinek a gépe kiváló, és pénze is van egy kevés...

Forrás: EPA

Loebhöz közeli hír még a napokból, hogy az extornász kijelentette: meglehet idén az a tíz futamgyőzelem, amiről Solberg beszélt a szezon előtt. Mármint nem Mr. Hollywoodnak, de neki, Loebnek, aki már most, nyolcból hatnál jár, ez már rekordbeállítás (sőt, zsinórban ötöt nyert). Szerinte a siker titka a kiváló csapat, a számára is meglepően jó Xsara, valamint az új Michelin papucsok. Azt is elmondta, hogy bár megnyugtató, 23 pontos az előnye, nem piheghetnek, továbbra is a maximumot kell nyújtaniuk, s akkor elérik a céljukat (címvésé egyéniben és gyárilag is). A legnagyobb kihívás neki a Finn rali, bár a pillanatnyi formáját nézve ott is neki áll a zászló. Ezt is ő mondta, igaza is van.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!