A sofőritatási kérelem oka a vezetés biztonságának fokozása. Persze nem az alkoholos befolyásoltságtól reméli a Volvo, hogy még biztonságosabbak lesznek autói, hanem egy új, a vezetőket figyelő elektronikai berendezéstől, amely ha alkalmatlannak találja a vezetőt, átveszi tőle - kéretlenül is - az autó irányítását.
Ennek kipróbálásához kérte az autógyár, hogy tesztvezetői hadd igyanak egy kicsit, különben lehetetlen felmérni, észleli-e a készülék a vezetők reflexeinek, reakcióinak lassulását. A próbák egyébként csakis a Volvo saját építésű és tulajdonú tesztútjain folynának, ám mivel a jogszabályok a magántulajdonban lévő utakon is tiltják az ittas vezetést, így az autógyár kénytelen volt külön engedélyt kérni.
Amennyiben nem kapja meg az itatási engedélyt a Volvo, akkor nem marad más választása, mint a tesztvezetők kifárasztása már munka előtt. Ólmos fáradtság esetén ugyanis szintén lassulnak a reakciók, és a sofőrfigyelő berendezés megmutathatja, mit tud.