Szalayék a 11. helyen kezdték a napot, s lendületes autózással csakhamar a 10. pozícióban találták magukat. Ám az első ellenőrző pontnál (ez körülbelül a szelektív szakasz 30. kilométerénél volt) a pilóta egyszercsak kattanást hallott, és attól kezdve a váltó semmiféle sebességi fokozatot nem volt hajlandó bevenni.
"Kénytelenek voltunk bevontatni a parc fermébe a versenyautót, a többórás büntetés miatt pedig az utolsó helyen végeztünk" - mondta Szalay. "Ennek ellenére nem bántam meg, hogy eljöttünk, mert legalább versenykörülmények között teszteltük az autót. Sokat mentünk harmadik-negyedik sebességi fokozatban, full gázon, ami azt jelenti, hogy a magas fordulatszám-tartományban próbálgattuk a kocsi határait. Ezáltal az is kiderült, hogy az ékszíj jól bírja a terhelést, remélem azzal már nem lesz gondunk a jövőben."
A technikai probléma egyébként Szalay szerint valószínűleg nem súlyos, úgyhogy a csapat hamar rendbehozza majd a zöld Opelt, amint az megérkezik Magyarországra. A navigátorülésben most debütált egykori kiváló teniszező Noszály Sándor is rendkívüli módon élvezte a száguldást, a zárónapra már a ritmusra is ráérzett, emiatt is sajnálja, hogy így lett vége a versenynek.
"Balázzsal profi sportolók vagyunk, mindketten a maximumra törekszünk, és akkor egy külső tényező miatt nem teljesíthetjük a versenytávot" - mondta Noszály. "Ez eléggé elszomorított, de biztos vagyok benne, hogy lesz folytatás, mivel ez a verseny életem egyik legnagyobb élménye volt. Sőt, most úgy érzem, a vezetést is szívesen kipróbálnám ebben a sportágban."
Baja Aragón, Ek-futam, Spanyolország
Végeredmény, autósok:
1. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 7:44.8 ó
2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1:10 p h.
3. Blazquez, Salvador (spanyol, Nissan Pick-Up) 7:23 p h
...
55. Szalay, Noszály (magyar, Opel Frontera)
Kamionosok:
1. Selga, Torra (spanyol, Iveco) 10:04:06 ó
...
4. Szobi, Jobbágy, Éder (magyar, MAN) 1:50:29 ó h.