Óriási várakozás előzte meg a szeptember első hétvégéjén megrendezésre kerülő Alpok-Adria fordulót, hiszen egyrészt mindenki abban bízott, hogy a két csehországi futam után ismét a magyar versenyzők kerülnek majd fölénybe a dobogós helyek számát tekintve, másrészt ez volt az a futam, amely eldöntötte a magyar bajnokság végeredményét. A hétvége eseményeit volt hivatott betetőzni a 200 mérföldes endurance verseny, amelynek izgalmai méltó befejezéséül szolgáltak az idei év csatáinak.
Nézzük tehát kategóriánként, hogy kinek mit tartogatott a verseny három napja. A Superstock kategória versenyzői közül Prager Kamil (CZ) ért leggyorsabban körbe a két kvalifikációs edzés alatt (1:55,625). A második helyet nem egészen egy tizeddel lemaradva Kispataki Viktor (Team Suzuki), a Hungaroroing Motorsport Iskola versenyzője szerezte meg. Újabb másfél tized hátránnyal Dudás Péter (Team Suzuki) lett a harmadik. A versenyen Dudi lerajtolta a két említett versenyzőt és a köröket róva egyre nagyobb és nagyobb előnyt tudott magának szerezni. Végül majdnem nyolc másodperces előnnyel nyerte meg a futamot.
Ez az eredmény már nagyon megérett, hiszen az előző fordulókon valami mindig közbeszólt: vagy a technikai problémák, vagy a versenybírák fogtak ki a jobbnál jobb időket motorozó versenyzőn. Ezúttal viszont senki és semmi nem szólhatott bele a jól megérdemelt győzelem megszerzésébe. Második az Alpok-Adria Bajnokság élén álló Kispataki Viktor lett, aki ezzel a helyezéssel is megerősített pozícióját a bajnokságban, hovatovább a Team Suzuki kiemelten támogatott versenyzője nagy fölénnyel nyerte meg a Magyar Köztársaság idei Supertstock Bajnokságát és a Nyílt Magyar Bajnokságot. A futam harmadik helyezettje Prager Kamil, negyedik Vondrous Martin (CZ) ötödik Varga Gergely lett. A hungaroringi forduló előtt összesítettben második helyen álló Vida Tibor nyolcadik helyen végzett.
A Superstock futam után 11:30 kor vágott neki a Supersport kategória mezőnye. Az időmérőkön Székely Zsolt bizonyult a leggyorsabbnak, ő indulhatott első rajtkockáról. A kategória másik magyar indulója Tolnai István a nyolcadik helyről startolhatott el. Székely sajnos nem tudta megtartani kezdőpozícióját és végül másodikként haladt át a célvonalon. Tolnai István két hellyel feljebb tornázta magát, így végül a hatodikként zárta a versenyt.
Superbikeban megint csak Végh Janára hárult a magyarok becsületének megvédése. Az időmérő edzések a következő eredményt hozták: első Camlek Berto, második Végh János, harmadik pedig a Superstockban is induló Prager Kamil lett. Ahogy az edzésen, úgy a versenyen: az említett három versenyzőt ugyanebben a sorrendben intették le a célvonalon.
A Stocksport 600 kategóriában is bajnokot avattak: első helyezett, azaz a 2005-ös év magyar bajnoka Talmácsi Gergő! A második hely Juhász Tamásé, a harmadik pedig Soltész Attiláé lett. Mielőtt még nagyon előreszaladnánk: az időmérőkön az olasz Spigariol Olmot senki sem tudta befogni, így 1:57,420-as idejével megszerezte a pole pozíciót. A második helyről az ugyancsak olasz Emili Miltja rajtolhatott. A magyarok közül kis Talma a harmadik, Juhász Tamás a negyedik, Németh Balázs a hatodik helyet szerezték meg. A verseny a magyarok közül a fiatal Németh Balázsnak sikerült a legjobban, akinek sikerült feljönnie a harmadik helyre. Talmácsi Gergő így tehát negyedikként ért célba, Juhász Tamás ötödik lett. Soltész Attilának (HMI/Suzuki) nem jött ki a lépés, ezúttal csak tizenegyediknek tudta behozni GSX-R-jét. Kardos Krisztián kilencedik, Péntek László tizenkettedik, a Női Európa Kupa harmadik helyezett Sövegjártó Petra pedig a huszadik helyen végzett.
125 Sportban ezúttal szép számmal voltak magyar indulók. A kategória nagy esélyese Juhász Dávid az időmérők alapján a második helyről rajtolhatott. A pole pozíciót az Apriliás Puskar Michal szerezte meg. A verseny végeredménye csak úgy, mint az időmérőké: Puskar Michal, Juhász Dávid, Glabusera Fabio. A bírák döntése alapján hét versenyzőt kizártak a versenyből, mivel azok motorja nem felelt meg a szabályokban foglaltaknak, de ez nem befolyásolta a dobogós helyek sorrendjét. Deák Attila hetedik, Szabó Gábor pedig a nyolcadik lett a futamon.
A 125 GP kategóriában a saját fejlesztésű motorral és hosszú évek tapasztalatával rendelkező Gabriel Gnani negyvenegy másodperccel ért előbb célba, mint a második versenyző, a magyarok között legjobb Győrfi Alen. Az ötös rajtszámmal induló Kovács Nikolett kilencedik helyre hozta a Hondát, Magda Attilának viszont nem sikerült befejeznie a versenyt.
Következett tehát a nap fénypontja a 200 mérföldes Endurance verseny. A Forma1-es táv teljesítése a Végh János-Magda Attila (Honda) párosnak sikerült a leggyorsabban. Második a Kispataki-Soltész (Suzuki), harmadik pedig két olasz, a Belezza-Cordara (Yamaha) páros lett.
Team Suzuki