Autósmozi: Jeep Grand Cherokee vs. Lexus RX 400h
Indiánszív - Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited
Amerika egyik jelképe a Jeep, mégis elveszítette önállóságát, a Chrysler márkája lett, majd azzal együtt került a német Daimlerrel közös konszernbe, ahol a németeké a döntő szó. Márpedig elképzelni is nehéz furább jelenséget, mint egy tolldíszes indián főnököt német bőrgatyában! Micsoda civilizációs konfliktus... Két, önmagában kiváló, de egymástól merőben eltérő ipari, vállalati és kommunikációs kultúra találkozott, sőt ütközött egymással, s nem csekély feladat volt az összefésülésük. Pedig a laikusnak talán nem is kézenfekvő, hogy mi volt ebben olyan nehéz. Hiszen mindketten jó autókat gyártottak - vagy nem? De igen, csakhogy másképpen jókat. Szerencsére a harmadik generációs Jeep Grand Cherokee még a nagy harmonizálás után is alapvetően más, mint egy M- vagy G-osztályú Mercedes. Ízléstől függően lehet ezt akár hátránynak, akár előnynek is tekinteni.
Lényegre törő
Amerikában a praktikum, a használati érték számít elsősorban, ideát a designban, tapintásban, illatban manifesztálódó minőségi hatás. A Nagyfőnök nem sokat törődik a részletekkel, nála teljesen rendjén való, hogy az esőérzékelő vezetékei kuszán tekeregnek a belső tükörnél, vagy hogy kissé rideg hangulatú, kemény műanyagból van a műszerfal. Neki az számít, hogy tágas és kényelmes az utastér, közel két köbméteres a csomagtartó, hatmázsányi a teherbírás, továbbá 3,5 tonnás utánfutót vontathat a jármű. Ezzel már rendes méretű vitorlást lehet levinni az Adriára! Józan szemléletre vall a konstrukció is.