Fáraó-rali, 4. szakasz: Siwa - Sitra Road
(összekötő: 5 km - szelektív: 400 km )
A Palik László, Darázsi Gábor csütörtökön is kiválóan szerepelt: bár ismét féltengelytörést szenvedtek, a hetedik helyen futottak be, alig húszperces hátránnyal. Sajnos összetett második helyüket viszont, úgy tűnik, elvesztették. Soha nem látott sportszakmai botrány színtere volt szerda éjjel a siwai tábor, melynek - többekkel együtt - párosunk itta meg a levét.
A történet a tegnapi szakasz célja előtt húsz kilométerre kezdődött, ahol a rosszul beállított GPS miatt a teljes mezőny kóválygott. Ennek ellenére minden versenyző megtalálta a célt - két kivétellel. Utóbbiak csapata, az olasz Tecnosport kérésére az olasz szervezők és az FIA olasz delegátusa úgy döntött, hogy törlik az inkriminált részt, és az utolsó ellenőrzőpont eredményét nyilvánítják a nap hivatalos eredményének, elvéve ezzel a magyar páros második helyét. (Az új eredménylista szerint Palikék a szakaszon 4.-ek, az összetettben 3.-ak voltak a szerdai nap végén.)
Az intézkedés mind a versenyzők, mind a jelenlévő újságírók között óriási felháborodást váltott ki. Többen, köztük a versenyben vezető Henrard és a tavalyi Világkupa-győztes Patissier, úgy nyilatkoztak, hogy egész versenyzői pályafutásuk alatt nem láttak még ilyen botrányos döntést. "Nem szeretném minősíteni a történteket. Mi ezt a versenyt a pályán kívánjuk eldönteni" - kommentálta a fejleményeket Palik.
Csütörtökön napon a negyedik szakasszal folytatódott a verseny. Siwából ezúttal visszafelé, a keddi táborig, Sitra Roadig vezetett az útvonal, még mindig a híres-hírhedt dűnék között. "Négyszáz kilométer tömény homok volt a mai pálya" - kezdte beszámolóját Palik László. "Az első szervizpont után két kilométerre megismétlődött a tegnapi pechünk: megint eltört a bal első féltengely. És ismét 60 kilométernyi dűne állt előttünk a második szervizpontig... Hogyan jutottunk el odáig, azt magunk sem tudjuk, mindenesetre a szerelőink immár tíz perc alatt végeztek a cserével. Utána már igyekeztünk úgy menni, hogy kíméljük a technikát.
"Az elmúlt két nap nagyon gyors pályái az erősebb motorral szerelt versenygépeknek kedveztek, az egyenes részeken érezni lehetett, hogy hiányzott a teljesítmény. Abban bízunk, hogy az utolsó két szakaszon talán több lesz a technikás rész, ahol kijönnek majd a Nissan remek futómű-adottságai."
Kisék 11. helyükkel összesítésben feljöttek a 9. pozícióba, Szalayék 15-ek lettek, így az összetettben a 14. helyen állnak.
Pénteken Sitra Road és Baharija között 370 kilométert teljesítenek a versenyzők.
Eredmények, autósok:
1. 218 JORDAN Serge - LURQUIN Jean-Marie NISSAN 04h20'14
2. 231 HEYMAN Raz-Yehoshua - SEGAL Hillel MITSUBISHI NISSAN 04h22'28 +00h02'14
3. 201 HENRARD Stephane - DE ROISSARD Antonia VW BUGGY 04h23'02 +00h02'48
...7. 205 PALIK László - DARÁZSI Gábor NISSAN 04h42'09 +00h21'55
...11. 203 KIS Sándor - CZEGLÉDI Péter NISSAN 04h59'14 +00h39'00
...15. 224 SZALAY Balázs - TAGAI Róbert OPEL 06h26'10 +02h05'58
Motorosok:
1. 4 CASTEU David KTM 04h22'38
2. 3 COMA Marc KTM 04h24'41 +00h02'03
3. 6 DURAN Jordi KTM 04h26'42 +00h04'04
Az összetett állása, autósok:
1. 201 HENRARD Stephane . DE ROISSARD Antonia VW BUGGY 14h40'49
2. 210 IVANOV Andrej - DEMJANENKO Vlagyimir NISSAN 15h16'48 +00h35'59
3. 205 PALIK László - DARÁZSI Gábor NISSAN 15h41'15 +01h00'26
...9. 203 KIS Sándor - CZEGLÉDI Péter NISSAN 17h41'53 +03h01'04
...14. 224 SZALAY Balázs - TAGAI Róbert OPEL 18h58'41 +04h17'52
Motorosok:
1. 3 COMA Marc KTM 14h48'16
2. 4 CASTEU David KTM 14h51'50 +00h03'34
3. 5 DE GAVARDO Carlo KTM 15h05'31 +00h17'15