Saját menetpróbáért ide, képgalériáért ide kattintson!
Szombaton reggel kinézek az ablakon: szokásához híven szakad az eső. Ez a nyár már csak ilyen. Normális esetben meglehetősen lehangolna a dolog, de elég egy pillantást vetni a parkolóban délcegen feszítő Audi RS 4-re, s felhőtlen jókedvem kerekedik. Felőlem aztán a jégkorszak is jöhet, ezzel a kocsival az sem állhatná utamat! Persze, így utólag, józanul belegondolva most bődületesen nagyot mondtam, de a sportlimuzinban tomboló 420 csatamén - mégpedig a legújabb generációs aszimmetrikus-dinamikus nyomatékelosztású quattro négykerékhajtással kombinálva - rendszerint elragadtatott kijelentésekre készteti az embert.
Indulnom kell. Egerben van dolgom, s máris alapos késésben vagyok. Miskolcról kétféleképpen juthatok el a célomig. Az autópályán ugyan gyorsabb lenne, de a legvagányabb Audi A4 számára az dögunalom. Igazság szerint már régen eldöntöttem, hogy a Bükkön keresztül, a kanyargós hegyi szerpentinen megyek. Az sokkal élvezetesebb, ott aztán számot adhat majd képességeiről az RS 4. Bepattanok a bőrborítású, szenzációsan formázott kagylóülésbe, elfordítom a gyújtáskulcsot, s megnyomom a kézifékkar mellé helyezett indítógombot. A 4,2 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű V8-as mennydörgésszerű hang kíséretében kel életre. Amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletet (ekkor "csak" 7000-ig pörgethető) kisomfordálok a városból.
Meglepő, ilyenkor milyen jól használható, kulturált és viszonylag kényelmes limuzinnak mutatja magát ez a vérbő és vérpezsdítő sportkocsi. A 18 colos kerekek és a 255/40-es abroncsok ellenére a rossz minőségű, avagy macskaköves útakon sem "rázós" élmény az Audi vezetése. Még a nagyit is el merném vinni egy bevásárló körútra - csak a padlógázos gyorsításoktól óvakodnék, nehogy szívinfarktust kapjon attól, ahogy hirtelen az ölébe ugrik a táj. Alig hagytam el Lillafüredet, feltűnik előttem egy másik "sportember". Kocsiján akkora légterelők éktelenkednek, hogy az RS 4 decens hétköznapi átlagautónak tűnik mellette. Pedig az Audinak sem kell a szomszédba mennie hatásvadász stíluselemekért!
Az agresszívabb szabású orrkötény szélére látványos kopoltyúkat vágtak, melyek a motortól vezetik el a forró levegőt, míg a lendületesebb hatás kedvéért a méretes hűtőmaszk és a levegőbeömlő nyílások méhsejtszerkezetes rácsozást kaptak. A hétágú, duplaküllős keréktárcsák és a mögülük kivillanó RS feliratú féknyergek, vagy a két kályhacső méretű kipufogó is becsülettel felborzolják a kedélyeket. Ezen kívül szélesített kerékjáratok, vaskos küszöbtoldatok, alumíniumhatású sporttükrök, a hátsó lökhárító diffúzor-utánzatú kiképzése és a csomagtartó spoilerszerű éle mutatják sportosabbnak a kocsit.
Tapadókorong
Nem volt nehéz megjósolni: amint a másik kocsi pilótája észrevesz, beletapos a gázba. Válaszként szűkebbre veszem az ülés oldaltámaszait és megnyomom a műszerfalon található "Sport" kapcsolót. Ezután a motor még gyorsabban reagál a gázpedálon leadott parancsokra, orgánuma pedig erőteljesebbé válik. Kezdődhet a tánc! Az RS 4 vérszomjas ragadozóként veti bele magát az üldözésbe. Egy ideig macska-egér játékot űzünk. A vizes aszfalton az elöl haladó, hátsókerék-hajtású járgánynak kanyarban meg-megindul a hátulja. Ellenben a quattro-hajtással és DRC aktív lengéscsillapítással felszerelt Audi sínautó módjára fordul, az igényes futóműnek komoly biztonsági tartalékai vannak.